Triskelion Günlüğü

İlyas16

Nanitik
Üye
Katılım
8 May 2026
Mesajlar
161
Çözümler
1
Tepkime puanı
123
Bu, benim ilk günlüğüm ve aktif olarak beslediğim kolonileri burada paylaşacağım. Şu an için Messor, Camponotus ve Formica kraliçelerim var. Elimde protein olarak verebileceğim herhangi bir canlı yem bulunmuyor; yakın bir zamanda (tahminen sınavdan sonra) un kurdu temin edeceğim ve birkaç ay boyunca bununla yetineceğim.

İsim bulma konusunda pek iyi değilim; bu yüzden üçlü yapıyı, yaşamı ve büyümeyi simgeleyen "Triskelion" kelimesini başlık olarak seçtim. Bir karınca günlüğü için ne kadar anlamlı oldu, bilemiyorum.



Messor Kolonim;
WhatsApp Image 2026-06-19 at 14.36.22.jpeg

Yaklaşık 15 işçili, bir sürü de larvası ve ileride media veya major olacak tombul bir larvası bulunan bir kolonim var. Beslemeyi outworldde yapıyorum; karma olarak bayağı bir tohum attım. Beslenmelerinde herhangi bir sorun görünmüyor, işçi kaybım da yok. Koloni çok yeni anlayacağınız.




Camponotus Kraliçem;
WhatsApp Image 2026-06-17 at 21.37.34.jpeg

Şu an 2 pupa ve 3 larva var. Son kontrolde kraliçe çok hareketliydi, onu bayağı strese soktum sanırım; umarım büyük bir sorun yaşanmaz. Gerçekten bu türün aşığıyım; hem çok büyükler hem de renkleri bir ayrı güzel. İlk işçileri sabırsızlıkla bekliyorum.

İlk beslemeyi, daha önce Messor kolonimde yaptığım gibi küçük bir outworld kurarak yapmayı planlıyorum. El becerisi konusunda pek iyi sayılmam; yemi doğrudan tüpün içine koymaya çalışırsam tüpü bayağı sarsacağımı ve koloniyi strese sokacağımı düşünüyorum. Bu yüzden küçük bir outworld içinde besleme yapmak benim durumumdaki biri için en güvenli ve en uygun yöntem olacak.



Formica Kraliçem;
WhatsApp Image 2026-06-19 at 13.59.21 (1).jpegWhatsApp Image 2026-06-19 at 13.59.19 (1).jpeg
Şu an 15'ten fazla yumurta var. Kraliçeyi aslında pazar günü YDT çıkışında kontrol etmeyi planlıyordum; forumda öğrendiğim kadarıyla stresli bir tür olduğu için kontrolleri haftada bir yaparım diye düşünüyordum. Ancak merakıma yenik düşüp sabredemedim ve baktım. Yumurtalar zaten net bir şekilde belli oluyordu. Kraliçe de gözüme pek stresli görünmedi; belki de yoğun ışık altında incelemediğim içindir, oldukça sakin duruyordu. Kısa ve sağlıklı bir kontrol oldu.

Tabii bir kez kendimi tutamadım diye bunu alışkanlık haline getirip 5 günde bir bakacak değilim. Ne olursa olsun, bundan sonra süreci riske atmamak için 1-2 haftalık periyotlarla kontrol etmeye kararlıyım. Bu tür de gerçekten çok hoşuma gidiyor, hata yapmak istemiyorum.




Eğer üşenmezsem bu günlüğe düzenli olarak devam edeceğim; haftada bir kez burayı güncellemeyi planlıyorum.

Bir de Bursa'da yaşayan hobi daşlarım varsa, yürürken gözlerini yerden kesinlikle ayırmasınlar; şu aralar her yer adeta kraliçe kaynıyor. Sadece bugün yürüyüşüm esnasında 4 tane Formica kraliçesine rastladım; dün de 2 tane Lasius kraliçesi bulmuştum. Bu hafta içerisinde dışarı çıkıp arama yaparsanız kesinlikle eliniz boş dönmezsiniz, şansınızı denemenizde büyük fayda var. Zaten her yer Formica işçisi kaynıyor.WhatsApp Image 2026-06-19 at 15.13.43.jpeg(Formica sp. işçisi) (Cihaz OPPO A3)

Eğer şansım yaver giderse, bu günlüğe bir de Cataglyphis kraliçesi bulup eklemeyi çok istiyorum. Gerçi son zamanlarda (belki de yağışlar yüzünden) dışarıda hiç işçilerini göremez oldum. Umarım yakın zamanda bir kraliçesine denk gelebilirim; gerçi o zaman günlüğün ismi olan "Triskelion" (üçlü yapı) anlamını biraz bozmuş olacak ama olsun, öyle bir türe kesinlikle değer.
 

Antcolony

Pupa
Üye
Katılım
29 Mar 2026
Mesajlar
127
Çözümler
5
Tepkime puanı
87
Bu, benim ilk günlüğüm ve aktif olarak beslediğim kolonileri burada paylaşacağım. Şu an için Messor, Camponotus ve Formica kraliçelerim var. Elimde protein olarak verebileceğim herhangi bir canlı yem bulunmuyor; yakın bir zamanda (tahminen sınavdan sonra) un kurdu temin edeceğim ve birkaç ay boyunca bununla yetineceğim.

İsim bulma konusunda pek iyi değilim; bu yüzden üçlü yapıyı, yaşamı ve büyümeyi simgeleyen "Triskelion" kelimesini başlık olarak seçtim. Bir karınca günlüğü için ne kadar anlamlı oldu, bilemiyorum.



Messor Kolonim;
Ekli dosyayı görüntüle 80209

Yaklaşık 15 işçili, bir sürü de larvası ve ileride media veya major olacak tombul bir larvası bulunan bir kolonim var. Beslemeyi outworldde yapıyorum; karma olarak bayağı bir tohum attım. Beslenmelerinde herhangi bir sorun görünmüyor, işçi kaybım da yok. Koloni çok yeni anlayacağınız.




Camponotus Kraliçem;
Ekli dosyayı görüntüle 80213

Şu an 2 pupa ve 3 larva var. Son kontrolde kraliçe çok hareketliydi, onu bayağı strese soktum sanırım; umarım büyük bir sorun yaşanmaz. Gerçekten bu türün aşığıyım; hem çok büyükler hem de renkleri bir ayrı güzel. İlk işçileri sabırsızlıkla bekliyorum.

İlk beslemeyi, daha önce Messor kolonimde yaptığım gibi küçük bir outworld kurarak yapmayı planlıyorum. El becerisi konusunda pek iyi sayılmam; yemi doğrudan tüpün içine koymaya çalışırsam tüpü bayağı sarsacağımı ve koloniyi strese sokacağımı düşünüyorum. Bu yüzden küçük bir outworld içinde besleme yapmak benim durumumdaki biri için en güvenli ve en uygun yöntem olacak.



Formica Kraliçem;
Ekli dosyayı görüntüle 80217Ekli dosyayı görüntüle 80218
Şu an 15'ten fazla yumurta var. Kraliçeyi aslında pazar günü YDT çıkışında kontrol etmeyi planlıyordum; forumda öğrendiğim kadarıyla stresli bir tür olduğu için kontrolleri haftada bir yaparım diye düşünüyordum. Ancak merakıma yenik düşüp sabredemedim ve baktım. Yumurtalar zaten net bir şekilde belli oluyordu. Kraliçe de gözüme pek stresli görünmedi; belki de yoğun ışık altında incelemediğim içindir, oldukça sakin duruyordu. Kısa ve sağlıklı bir kontrol oldu.

Tabii bir kez kendimi tutamadım diye bunu alışkanlık haline getirip 5 günde bir bakacak değilim. Ne olursa olsun, bundan sonra süreci riske atmamak için 1-2 haftalık periyotlarla kontrol etmeye kararlıyım. Bu tür de gerçekten çok hoşuma gidiyor, hata yapmak istemiyorum.




Eğer üşenmezsem bu günlüğe düzenli olarak devam edeceğim; haftada bir kez burayı güncellemeyi planlıyorum.

Bir de Bursa'da yaşayan hobi daşlarım varsa, yürürken gözlerini yerden kesinlikle ayırmasınlar; şu aralar her yer adeta kraliçe kaynıyor. Sadece bugün yürüyüşüm esnasında 4 tane Formica kraliçesine rastladım; dün de 2 tane Lasius kraliçesi bulmuştum. Bu hafta içerisinde dışarı çıkıp arama yaparsanız kesinlikle eliniz boş dönmezsiniz, şansınızı denemenizde büyük fayda var. Zaten her yer Formica işçisi kaynıyor.Ekli dosyayı görüntüle 80223(Formica sp. işçisi) (Cihaz OPPO A3)

Eğer şansım yaver giderse, bu günlüğe bir de Cataglyphis kraliçesi bulup eklemeyi çok istiyorum. Gerçi son zamanlarda (belki de yağışlar yüzünden) dışarıda hiç işçilerini göremez oldum. Umarım yakın zamanda bir kraliçesine denk gelebilirim; gerçi o zaman günlüğün ismi olan "Triskelion" (üçlü yapı) anlamını biraz bozmuş olacak ama olsun, öyle bir türe kesinlikle değer.
Takip edeceğim :D
 

İlyas16

Nanitik
Üye
Katılım
8 May 2026
Mesajlar
161
Çözümler
1
Tepkime puanı
123

Koloni Güncellemesi

Messor durumu​

Bir sürü pupa ve larva var. İlk defa protein takviyesi olarak un kurdu verdim ve çok sevdiler; direkt yuvaya taşıdılar. Yakın zamanda ciddi bir işçi artışı yaşayacağımı düşünüyorum.



Camponotus durumu​

6 pupa ve 2 larva var. Hâlâ ilk işçiyi göremedim ama 1-2 hafta içerisinde çıkacağını düşünüyorum. İşçi olmadığı için henüz herhangi bir besleme yapmadım.



Formica durumu​

...



Tetramorium durumu​

2 larva ve 7 yumurta var. Gelişim oldukça hızlı ilerliyor. Bulunduğu yer pek uygun olmadığı için istemeden de olsa sık sık strese sokuyorum fakat buna rağmen hiç yumurta yemedi. Şu an için durumu gayet iyi görünüyor.



Cataglyphis durumu​

Evet, bir anda Cataglyphis nereden çıktı diye düşünebilirsiniz. Zaten bu günlüğe bir Cataglyphis eklemek istiyordum ve sonunda bulup ekledim. Tetramorium'u aslında bir arkadaşıma vermeyi planlıyordum fakat istemediği için ben bakmaya devam edeceğim. Bu yüzden ikisine de günlüğe yer vermek istedim.

Şu an Cataglyphis'te hiç yumurta yok. İlk gün şekerli su vermeyi denedim fakat ilgilenmedi. İki gün sonra un kurdu verdim, ona da ilgi göstermedi. Muhtemelen karnı tok. Yumurtaları görebilmek için bir hafta boyunca hiç rahatsız etmemeyi planlıyorum.

Bulunduğu ortam karanlık, sıcaklık genellikle 27-28°C arasında değişiyor ve zaman zaman 30°C'yi görüyor. Ancak ortam biraz nemli. Bu türün fazla nemi sevmediğini bildiğim için bu konuda ne yapacağımı tam kestiremiyorum.

Aklımda bir tüp tutacağı yapmak var. Forumda birinin elindeki malzemelerle yaptığı oldukça güzel bir tasarım görmüştüm. Ben de benzer bir şey yapmayı planlıyorum. Çünkü kraliçelerin bulunduğu kutuyu her açtığımda hayvanlar strese giriyor ve böyle bir düzeneğe gerçekten ihtiyacım var.

Yakın zamanda Messor kolonisinin outworldüne bariyer sürmeyi de düşünüyorum. Daha önce outworldü temizlemeden yukarı çıkamıyorlardı. Su ile temizlik yaptıktan sonra ise çok rahat tırmanmaya başladılar. Bu yüzden bariyer artık zorunlu hale geldi.

Ayrıca küçük pleksi kutulardan basit outworldler yapmayı planlıyorum. Tüpte besleme yapmak gerçekten oldukça zorlaşmaya başladı.



Not: Bu güncellemede fotoğraf ekleyemedim. Son zamanlarda bütün kraliçeleri gereğinden fazla strese soktuğumu düşündüğüm için mümkün olduğunca rahatsız etmemeye çalışıyorum. Ayrıca kullandığım cihazın kamera kalitesi de pek iyi değil. Güzel fotoğraflar ancak güçlü ışık altında çekilebiliyor fakat bu da kolonileri gereksiz yere strese sokuyor. Bu yüzden bu güncellemede fotoğraf bulunmuyor, şimdilik mazur görün.

Formica kolonisini de cuma günü güncelleyeceğim. Özellikle strese sokmamak adına kontrol yapmadım ve şimdilik kendi hâline bırakmayı tercih ettim.
 

İlyas16

Nanitik
Üye
Katılım
8 May 2026
Mesajlar
161
Çözümler
1
Tepkime puanı
123

Taze Taze Güncelleme​

Evet, bugün bir gün sonra tekrar güncelleme yapıyorum çünkü çok güzel bir tüp sistemi yaptım ve dümenden bir kontrol gerçekleştirdim. Cataglyphis ve Tetramorium biraz fazla strese girmiş gibi görünse de genel olarak durumlar çok iyi gidiyor. Ayrıca fotoğraf eklememek içimde tamamlanmamış bir his bırakmıştı; bu yüzden bugünkü güncellemede kolonilerin fotoğraflarını da çektim.


Messor Kolonim
WhatsApp Image 2026-06-25 at 17.36.26.jpeg

Genel olarak durum aynı. Çok fazla yumurta yok ancak tüpte un kurdunun tamamen bitmiş olması dikkatimi çekti. Hayvanlar geride hiçbir şey bırakmamış. Mikro boyutlu un kurdu verdiğimde böyle oluyor demek ki.



Camponotus Kolonim
WhatsApp Image 2026-06-25 at 17.10.40 (2).jpegWhatsApp Image 2026-06-25 at 17.10.40 (3).jpegWhatsApp Image 2026-06-25 at 17.10.40 (5).jpeg

Şu an en çok gelişimi hoşuma giden koloni bu oldu. Pupa sayısı aynı kalmış olsa da hem yumurta paketleri hem de larvalar mevcut. Dün kontrol ederken bunu çok fark etmemişim. Fotoğraflara bakınca daha net gördüm. Şu an 6 adet pupa var iki adet pupanın üzerinden yaklaşık bir hafta geçmiş durumda. Fotoğraflara göre tahminen kaç gün içinde ilk işçileri görebileceğim konusunda yorumlarınızı merak ediyorum.



Formica Kolonim​

Yarın güncelleyeceğim.



Cataglyphis Kolonim
WhatsApp Image 2026-06-25 at 17.10.39 (1).jpegWhatsApp Image 2026-06-25 at 17.10.39.jpeg

İnanılmaz bir şekilde üçüncü günde, neredeyse her gün kontrol etmeme rağmen yumurta almayı başardım. Kurduğum sistem 27–28 derece arasında değişiyor ve bu sıcaklıklarda bile yumurta aldım. Bu durum beni gerçekten mutlu etti. Umarım yumurtalar kısa sürede gelişip larvaya dönüşür. Haftaya yapacağım kontrolde besleme de gerçekleştireceğim.



Tetramorium Kolonim​

WhatsApp Image 2026-06-25 at 17.10.40.jpeg (Çok hareketliydi bu kadar oluyor fotoğraf :p)
Büyük bir yumurta paketi bulunuyor. Larvaları seçemiyorum; malum, oldukça küçük bir tür. Yine de ilerleyen dönemde ciddi bir nüfus artışı yakalayacağıma inanıyorum.



WhatsApp Image 2026-06-25 at 17.10.40 (6).jpeg
Ayrıca bugün eski bir ayakkabı kutusunu değerlendirerek kendime bir test tüpü tutacağı yaptım. Forumda biraz araştırma yaparken Bulut_Mercan'ın yaptığı tasarım çok hoşuma gitti ve kendi sistemimi hazırlarken ondan ilham aldım. Buradan kendisine teşekkürlerimi iletiyorum.

Şimdilik durumlar böyle. Yarın Formica'nın durumunu da bu mesajı düzenleyerek ekleyeceğim.
 
Üst