Triskelion Günlüğü

İlyas16

Pupa
Üye
Katılım
8 May 2026
Mesajlar
129
Çözümler
1
Tepkime puanı
88
Bu, benim ilk günlüğüm ve aktif olarak beslediğim kolonileri burada paylaşacağım. Şu an için Messor, Camponotus ve Formica kraliçelerim var. Elimde protein olarak verebileceğim herhangi bir canlı yem bulunmuyor; yakın bir zamanda (tahminen sınavdan sonra) un kurdu temin edeceğim ve birkaç ay boyunca bununla yetineceğim.

İsim bulma konusunda pek iyi değilim; bu yüzden üçlü yapıyı, yaşamı ve büyümeyi simgeleyen "Triskelion" kelimesini başlık olarak seçtim. Bir karınca günlüğü için ne kadar anlamlı oldu, bilemiyorum.



Messor Kolonim;
WhatsApp Image 2026-06-19 at 14.36.22.jpeg

Yaklaşık 15 işçili, bir sürü de larvası ve ileride media veya major olacak tombul bir larvası bulunan bir kolonim var. Beslemeyi outworldde yapıyorum; karma olarak bayağı bir tohum attım. Beslenmelerinde herhangi bir sorun görünmüyor, işçi kaybım da yok. Koloni çok yeni anlayacağınız.




Camponotus Kraliçem;
WhatsApp Image 2026-06-17 at 21.37.34.jpeg

Şu an 2 pupa ve 3 larva var. Son kontrolde kraliçe çok hareketliydi, onu bayağı strese soktum sanırım; umarım büyük bir sorun yaşanmaz. Gerçekten bu türün aşığıyım; hem çok büyükler hem de renkleri bir ayrı güzel. İlk işçileri sabırsızlıkla bekliyorum.

İlk beslemeyi, daha önce Messor kolonimde yaptığım gibi küçük bir outworld kurarak yapmayı planlıyorum. El becerisi konusunda pek iyi sayılmam; yemi doğrudan tüpün içine koymaya çalışırsam tüpü bayağı sarsacağımı ve koloniyi strese sokacağımı düşünüyorum. Bu yüzden küçük bir outworld içinde besleme yapmak benim durumumdaki biri için en güvenli ve en uygun yöntem olacak.



Formica Kraliçem;
WhatsApp Image 2026-06-19 at 13.59.21 (1).jpegWhatsApp Image 2026-06-19 at 13.59.19 (1).jpeg
Şu an 15'ten fazla yumurta var. Kraliçeyi aslında pazar günü YDT çıkışında kontrol etmeyi planlıyordum; forumda öğrendiğim kadarıyla stresli bir tür olduğu için kontrolleri haftada bir yaparım diye düşünüyordum. Ancak merakıma yenik düşüp sabredemedim ve baktım. Yumurtalar zaten net bir şekilde belli oluyordu. Kraliçe de gözüme pek stresli görünmedi; belki de yoğun ışık altında incelemediğim içindir, oldukça sakin duruyordu. Kısa ve sağlıklı bir kontrol oldu.

Tabii bir kez kendimi tutamadım diye bunu alışkanlık haline getirip 5 günde bir bakacak değilim. Ne olursa olsun, bundan sonra süreci riske atmamak için 1-2 haftalık periyotlarla kontrol etmeye kararlıyım. Bu tür de gerçekten çok hoşuma gidiyor, hata yapmak istemiyorum.




Eğer üşenmezsem bu günlüğe düzenli olarak devam edeceğim; haftada bir kez burayı güncellemeyi planlıyorum.

Bir de Bursa'da yaşayan hobi daşlarım varsa, yürürken gözlerini yerden kesinlikle ayırmasınlar; şu aralar her yer adeta kraliçe kaynıyor. Sadece bugün yürüyüşüm esnasında 4 tane Formica kraliçesine rastladım; dün de 2 tane Lasius kraliçesi bulmuştum. Bu hafta içerisinde dışarı çıkıp arama yaparsanız kesinlikle eliniz boş dönmezsiniz, şansınızı denemenizde büyük fayda var. Zaten her yer Formica işçisi kaynıyor.WhatsApp Image 2026-06-19 at 15.13.43.jpeg(Formica sp. işçisi) (Cihaz OPPO A3)

Eğer şansım yaver giderse, bu günlüğe bir de Cataglyphis kraliçesi bulup eklemeyi çok istiyorum. Gerçi son zamanlarda (belki de yağışlar yüzünden) dışarıda hiç işçilerini göremez oldum. Umarım yakın zamanda bir kraliçesine denk gelebilirim; gerçi o zaman günlüğün ismi olan "Triskelion" (üçlü yapı) anlamını biraz bozmuş olacak ama olsun, öyle bir türe kesinlikle değer.
 

Antcolony

Pupa
Üye
Katılım
29 Mar 2026
Mesajlar
110
Çözümler
4
Tepkime puanı
66
Bu, benim ilk günlüğüm ve aktif olarak beslediğim kolonileri burada paylaşacağım. Şu an için Messor, Camponotus ve Formica kraliçelerim var. Elimde protein olarak verebileceğim herhangi bir canlı yem bulunmuyor; yakın bir zamanda (tahminen sınavdan sonra) un kurdu temin edeceğim ve birkaç ay boyunca bununla yetineceğim.

İsim bulma konusunda pek iyi değilim; bu yüzden üçlü yapıyı, yaşamı ve büyümeyi simgeleyen "Triskelion" kelimesini başlık olarak seçtim. Bir karınca günlüğü için ne kadar anlamlı oldu, bilemiyorum.



Messor Kolonim;
Ekli dosyayı görüntüle 80209

Yaklaşık 15 işçili, bir sürü de larvası ve ileride media veya major olacak tombul bir larvası bulunan bir kolonim var. Beslemeyi outworldde yapıyorum; karma olarak bayağı bir tohum attım. Beslenmelerinde herhangi bir sorun görünmüyor, işçi kaybım da yok. Koloni çok yeni anlayacağınız.




Camponotus Kraliçem;
Ekli dosyayı görüntüle 80213

Şu an 2 pupa ve 3 larva var. Son kontrolde kraliçe çok hareketliydi, onu bayağı strese soktum sanırım; umarım büyük bir sorun yaşanmaz. Gerçekten bu türün aşığıyım; hem çok büyükler hem de renkleri bir ayrı güzel. İlk işçileri sabırsızlıkla bekliyorum.

İlk beslemeyi, daha önce Messor kolonimde yaptığım gibi küçük bir outworld kurarak yapmayı planlıyorum. El becerisi konusunda pek iyi sayılmam; yemi doğrudan tüpün içine koymaya çalışırsam tüpü bayağı sarsacağımı ve koloniyi strese sokacağımı düşünüyorum. Bu yüzden küçük bir outworld içinde besleme yapmak benim durumumdaki biri için en güvenli ve en uygun yöntem olacak.



Formica Kraliçem;
Ekli dosyayı görüntüle 80217Ekli dosyayı görüntüle 80218
Şu an 15'ten fazla yumurta var. Kraliçeyi aslında pazar günü YDT çıkışında kontrol etmeyi planlıyordum; forumda öğrendiğim kadarıyla stresli bir tür olduğu için kontrolleri haftada bir yaparım diye düşünüyordum. Ancak merakıma yenik düşüp sabredemedim ve baktım. Yumurtalar zaten net bir şekilde belli oluyordu. Kraliçe de gözüme pek stresli görünmedi; belki de yoğun ışık altında incelemediğim içindir, oldukça sakin duruyordu. Kısa ve sağlıklı bir kontrol oldu.

Tabii bir kez kendimi tutamadım diye bunu alışkanlık haline getirip 5 günde bir bakacak değilim. Ne olursa olsun, bundan sonra süreci riske atmamak için 1-2 haftalık periyotlarla kontrol etmeye kararlıyım. Bu tür de gerçekten çok hoşuma gidiyor, hata yapmak istemiyorum.




Eğer üşenmezsem bu günlüğe düzenli olarak devam edeceğim; haftada bir kez burayı güncellemeyi planlıyorum.

Bir de Bursa'da yaşayan hobi daşlarım varsa, yürürken gözlerini yerden kesinlikle ayırmasınlar; şu aralar her yer adeta kraliçe kaynıyor. Sadece bugün yürüyüşüm esnasında 4 tane Formica kraliçesine rastladım; dün de 2 tane Lasius kraliçesi bulmuştum. Bu hafta içerisinde dışarı çıkıp arama yaparsanız kesinlikle eliniz boş dönmezsiniz, şansınızı denemenizde büyük fayda var. Zaten her yer Formica işçisi kaynıyor.Ekli dosyayı görüntüle 80223(Formica sp. işçisi) (Cihaz OPPO A3)

Eğer şansım yaver giderse, bu günlüğe bir de Cataglyphis kraliçesi bulup eklemeyi çok istiyorum. Gerçi son zamanlarda (belki de yağışlar yüzünden) dışarıda hiç işçilerini göremez oldum. Umarım yakın zamanda bir kraliçesine denk gelebilirim; gerçi o zaman günlüğün ismi olan "Triskelion" (üçlü yapı) anlamını biraz bozmuş olacak ama olsun, öyle bir türe kesinlikle değer.
Takip edeceğim :D
 
Üst