Messor ilk isçi çıktıktan sonra ışık

karınca20

Yumurta
Üye
Katılım
18 Eki 2025
Mesajlar
46
Tepkime puanı
10
Şuan messor kraliçemin 4-5 larva ve bir kaç da yumurtası var tahmini bu hafta ilk işçi çıkmış olucak şuan karanlık yerde haftada 1 kontrol ediyorum sorum şu ilk işçi çıktıktan sonra üzerine bir şey ortmeden titreşimden uzak bir masada üstü açık şekilde bakmak uygunmu uzaktan izlemek istiyorum yoksa üzerine bir şey örtmek sartmı bu benim ilk kolonim olduğundan biraz merak ediyorum yardımcı olursanız sevinirim
 

Black07

Minör
Üye
Katılım
12 Kas 2024
Mesajlar
208
Çözümler
5
Tepkime puanı
110
Koloniyi ışığa alıştırmanızı tavsiye etmem zira sonrasında transfer etmek istediğinizde epey bir zorlanıyorsunuz benim başıma geldi. Kırmızı asetat kağıdıyla kapatırsanız hem gözlem yapabilirsiniz hemde koloniyi rahat ettirmiş olursunuz.
 

Digna34

Larva
Üye
Katılım
27 Nis 2026
Mesajlar
52
Tepkime puanı
31
Hayırlı olsun. Messorlar ışığa ve sarsıntıya çok hassastır. Kraliçenin strese girip yumurtalarını yememesi için işçi sayısı 15-20'ye ulaşana kadar üzerini örtmen ya da kırmızı asetat kağıdı kullanman daha sağlıklı olur. Ayrıca masadaki titreşimi önlemek için tüpün altına mutlaka yumuşak bir bez koymanı öneririm.
 

karınca20

Yumurta
Üye
Katılım
18 Eki 2025
Mesajlar
46
Tepkime puanı
10
Hayırlı olsun. Messorlar ışığa ve sarsıntıya çok hassastır. Kraliçenin strese girip yumurtalarını yememesi için işçi sayısı 15-20'ye ulaşana kadar üzerini örtmen ya da kırmızı asetat kağıdı kullanman daha sağlıklı olur. Ayrıca masadaki titreşimi önlemek için tüpün altına mutlaka yumuşak bir bez koymanı öneririm.
Ozaman işçiler çıkınca kırmız asalet kağıdı ile tüpü kaplayıp altinada kalın bir bez koyup titreşimsiz masada bakayım teşekkürler verdiğiniz bilgiler için
 

Digna34

Larva
Üye
Katılım
27 Nis 2026
Mesajlar
52
Tepkime puanı
31
Yok, yanlış anlamışsınız işçiler 15-20’ye ulaşana kadar kırmızı asetat kağıdıyla sarılması onlar için daha iyidir ve daha iyi gelişim sağlar. Messor türü karanlığı seven bir tür, ben direkt karanlıkta kalmasından yanayım ve kapalı kalması onlar için daha iyi.
 

karınca20

Yumurta
Üye
Katılım
18 Eki 2025
Mesajlar
46
Tepkime puanı
10
Yok, yanlış anlamışsınız işçiler 15-20’ye ulaşana kadar kırmızı asetat kağıdıyla sarılması onlar için daha iyidir ve daha iyi gelişim sağlar. Messor türü karanlığı seven bir tür, ben direkt karanlıkta kalmasından yanayım ve kapalı kalması onlar için daha iyi.
Anladım hocam teşekkürler Galiba en iyisi sabırlı olmak
 

ege0604

Larva
Üye
Katılım
14 Nis 2026
Mesajlar
76
Tepkime puanı
22
Koloniyi ışığa alıştırmanızı tavsiye etmem zira sonrasında transfer etmek istediğinizde epey bir zorlanıyorsunuz benim başıma geldi. Kırmızı asetat kağıdıyla kapatırsanız hem gözlem yapabilirsiniz hemde koloniyi rahat ettirmiş olursunuz.
Asetat derken ben normal defter kaplanan kırmızı plastiği kullanıyorum o olmazmı
 

Black07

Minör
Üye
Katılım
12 Kas 2024
Mesajlar
208
Çözümler
5
Tepkime puanı
110
Kırmızı saydam parça asetat kağıdı oluyor. Bu ürünü kullanırsan hem izeleyebilirsin hemde karıncalar minimum stres yaşamış olur
 

Ekli dosyalar

  • IMG_4530.jpeg
    IMG_4530.jpeg
    28.5 KB · Görüntüleme: 11
  • IMG_5555.jpeg
    IMG_5555.jpeg
    50.3 KB · Görüntüleme: 11
Üst