Kraliçenin üzerindeki mite mı?

İlyas16

Pupa
Üye
Katılım
8 May 2026
Mesajlar
129
Çözümler
1
Tepkime puanı
89
Bugün Tetramorium sp. olduğunu düşündüğüm bir kraliçe buldum. Ancak abdomeninde tam olarak ne olduğunu anlayamadığım bir canlı var; acaba mite olabilir mi? Eğer mite ise bundan kurtulmak için uygulayabileceğim bir yöntem var mı, yoksa canlıyı doğrudan doğaya mı salmalıyım? Daha önce bu kadar küçük bir cinse hiç bakmadım; forumlarda elbet rehberlerini bulabilirim fakat kısa bir özet geçebilirseniz çok sevinirim.

Bir de bu kraliçeyi kargolayıp bir arkadaşıma göndermeyi planlıyorum. Arkadaşım sahiplenmek isterse gönderimi tam olarak ne zaman yapmalıyım? Örneğin tüp yumurtalıyken mi, larvalıyken mi, pupalıyken mi yoksa sadece kraliçe henüz tek başınayken mi gönderilmeli? Arkadaşımın o ilk işçi (nanitic) çıkma deneyimini canlı canlı yaşamasını istiyorum; aksi takdirde ilk işçiler çıktıktan sonra gönderim yapmanın koloninin sağlığı açısından en mantıklısı olduğunu ben de biliyorum. Bu süreçte tüp paketlemesini sarsıntıyı önleyecek şekilde nasıl yapmalıyım ve hangi kargo firmasını tercih etmem daha uygun olur?
 

Ekli dosyalar

  • IMG20260619174045.jpg
    IMG20260619174045.jpg
    29.9 KB · Görüntüleme: 35
  • IMG20260619174042.jpg
    IMG20260619174042.jpg
    33.1 KB · Görüntüleme: 35
  • IMG20260619174038.jpg
    IMG20260619174038.jpg
    35 KB · Görüntüleme: 35
Katılım
29 May 2022
Mesajlar
184
Çözümler
2
Tepkime puanı
63
Hocam tek tek cevaplayayım bildiğim kadarıyla tabi ki de ;
1- Türümüz tetramorium küçük bir tür üzerindeki canlıda bir hayli küçük ve özellikle abdomen bölgesine tutunması (İç organları orada) mite ihtimalini bir hayli yükseltiyor ama net bir yargı koyamam.
2- Mite olup olmadığını tam saptayamadım ama ne tür bir parazit olursa olsun limon suyuna asla dayanamaz.
3-Bu türümüz adeta bir messor kopyası gibi efendim tohumlarıda tüketme özelliği var yani. Ayrıca kuruyemiş baklagiller gibi besinleri de tüketme özelliğine sahip, et süt ürünlerini de denersiniz yer muhtemelen tam bir insan gibi adeta ne verirsen yer (Herşeyi vermeyin yinede siz, abartmanın lüzmu yok canım :D (ama protein için onu da yerler .d))
4-Hali hazırda yumurtası yokken göndermek en iyisidir.
5-Pıt pıt poşetle sararsanız sarsılma ve kırılma ihtimali en aza düşer efendim.
6-Firma reklamı yapamam maalesef ama hangisi uygunsa onu kullanın derim. (Tabii bilindik bir marka olması daha iyi olur.)
 

emre9293

Asker
Üye
Katılım
8 Tem 2025
Mesajlar
1,040
Çözümler
38
Tepkime puanı
693
Bugün Tetramorium sp. olduğunu düşündüğüm bir kraliçe buldum. Ancak abdomeninde tam olarak ne olduğunu anlayamadığım bir canlı var; acaba mite olabilir mi? Eğer mite ise bundan kurtulmak için uygulayabileceğim bir yöntem var mı, yoksa canlıyı doğrudan doğaya mı salmalıyım? Daha önce bu kadar küçük bir cinse hiç bakmadım; forumlarda elbet rehberlerini bulabilirim fakat kısa bir özet geçebilirseniz çok sevinirim.

Bir de bu kraliçeyi kargolayıp bir arkadaşıma göndermeyi planlıyorum. Arkadaşım sahiplenmek isterse gönderimi tam olarak ne zaman yapmalıyım? Örneğin tüp yumurtalıyken mi, larvalıyken mi, pupalıyken mi yoksa sadece kraliçe henüz tek başınayken mi gönderilmeli? Arkadaşımın o ilk işçi (nanitic) çıkma deneyimini canlı canlı yaşamasını istiyorum; aksi takdirde ilk işçiler çıktıktan sonra gönderim yapmanın koloninin sağlığı açısından en mantıklısı olduğunu ben de biliyorum. Bu süreçte tüp paketlemesini sarsıntıyı önleyecek şekilde nasıl yapmalıyım ve hangi kargo firmasını tercih etmem daha uygun olur?
Çok yavaş hareketler yaparak nemli kulak çubuğu ile akarı üstünden alabilirsiniz.
Kargoda yumurta/larva varsa muhtemelen kraliçe stresten yiyecektir tek kraliçe yollayabilirsiniz. Kargo şirketinin özeni bulunduğunuz yerdeki şubeye göre değişir. Kargoda pamuğa sararsanız iyi olur. Arkadaşınız kargoyu dağıtıma çıkmadan şubeden alırsa daha iyi olur.
 

İlyas16

Pupa
Üye
Katılım
8 May 2026
Mesajlar
129
Çözümler
1
Tepkime puanı
89
Hocam tek tek cevaplayayım bildiğim kadarıyla tabi ki de ;
1- Türümüz tetramorium küçük bir tür üzerindeki canlıda bir hayli küçük ve özellikle abdomen bölgesine tutunması (İç organları orada) mite ihtimalini bir hayli yükseltiyor ama net bir yargı koyamam.
2- Mite olup olmadığını tam saptayamadım ama ne tür bir parazit olursa olsun limon suyuna asla dayanamaz.
3-Bu türümüz adeta bir messor kopyası gibi efendim tohumlarıda tüketme özelliği var yani. Ayrıca kuruyemiş baklagiller gibi besinleri de tüketme özelliğine sahip, et süt ürünlerini de denersiniz yer muhtemelen tam bir insan gibi adeta ne verirsen yer (Herşeyi vermeyin yinede siz, abartmanın lüzmu yok canım :D (ama protein için onu da yerler .d))
4-Hali hazırda yumurtası yokken göndermek en iyisidir.
5-Pıt pıt poşetle sararsanız sarsılma ve kırılma ihtimali en aza düşer efendim.
6-Firma reklamı yapamam maalesef ama hangisi uygunsa onu kullanın derim. (Tabii bilindik bir marka olması daha iyi olur.)
Çok yavaş hareketler yaparak nemli kulak çubuğu ile akarı üstünden alabilirsiniz.
Kargoda yumurta/larva varsa muhtemelen kraliçe stresten yiyecektir tek kraliçe yollayabilirsiniz. Kargo şirketinin özeni bulunduğunuz yerdeki şubeye göre değişir. Kargoda pamuğa sararsanız iyi olur. Arkadaşınız kargoyu dağıtıma çıkmadan şubeden alırsa daha iyi olur.
Cevaplarınız için çok teşekkür ederim. Aşırı garip olaylar yaşadım. Dolaptan çıkardım, bir tekrar göz atayım dedim; tüpün suyunda bir sürü baloncuk oluşmuştu. Elime aldığımda ise kraliçe ve o parazit böcek (mite mıdır bilmem) tüpte koşuşturuyordu; kraliçenin abdomeninden ayrılmıştı anlayacağınız. Hemen yeni tüp yaptım, kraliçeyi oraya geçirdim, o böceği de ezdim. Şu an kraliçenin üzerinde bir şey yok ama su neden öyle baloncuklaştı, onu anlayamadım.
 

Ekli dosyalar

  • IMG20260619184417.jpg
    IMG20260619184417.jpg
    8.2 KB · Görüntüleme: 18
  • IMG20260619184419.jpg
    IMG20260619184419.jpg
    10.3 KB · Görüntüleme: 18
  • IMG20260619184422.jpg
    IMG20260619184422.jpg
    17.7 KB · Görüntüleme: 18

sedatettin

Nanitik
Üye
Katılım
15 Nis 2026
Mesajlar
279
Tepkime puanı
136
Bugün Tetramorium sp. olduğunu düşündüğüm bir kraliçe buldum. Ancak abdomeninde tam olarak ne olduğunu anlayamadığım bir canlı var; acaba mite olabilir mi? Eğer mite ise bundan kurtulmak için uygulayabileceğim bir yöntem var mı, yoksa canlıyı doğrudan doğaya mı salmalıyım? Daha önce bu kadar küçük bir cinse hiç bakmadım; forumlarda elbet rehberlerini bulabilirim fakat kısa bir özet geçebilirseniz çok sevinirim.

Bir de bu kraliçeyi kargolayıp bir arkadaşıma göndermeyi planlıyorum. Arkadaşım sahiplenmek isterse gönderimi tam olarak ne zaman yapmalıyım? Örneğin tüp yumurtalıyken mi, larvalıyken mi, pupalıyken mi yoksa sadece kraliçe henüz tek başınayken mi gönderilmeli? Arkadaşımın o ilk işçi (nanitic) çıkma deneyimini canlı canlı yaşamasını istiyorum; aksi takdirde ilk işçiler çıktıktan sonra gönderim yapmanın koloninin sağlığı açısından en mantıklısı olduğunu ben de biliyorum. Bu süreçte tüp paketlemesini sarsıntıyı önleyecek şekilde nasıl yapmalıyım ve hangi kargo firmasını tercih etmem daha uygun olur?
Keneye benziyor hayvanı nereden aldınız
 

sedatettin

Nanitik
Üye
Katılım
15 Nis 2026
Mesajlar
279
Tepkime puanı
136
Hocam o zaman kene de olabilir şahsen biraz benzettim ben

Hayvanı ezmeden önce net görüntüsü var mı
 

sedatettin

Nanitik
Üye
Katılım
15 Nis 2026
Mesajlar
279
Tepkime puanı
136
Bugün Tetramorium sp. olduğunu düşündüğüm bir kraliçe buldum. Ancak abdomeninde tam olarak ne olduğunu anlayamadığım bir canlı var; acaba mite olabilir mi? Eğer mite ise bundan kurtulmak için uygulayabileceğim bir yöntem var mı, yoksa canlıyı doğrudan doğaya mı salmalıyım? Daha önce bu kadar küçük bir cinse hiç bakmadım; forumlarda elbet rehberlerini bulabilirim fakat kısa bir özet geçebilirseniz çok sevinirim.

Bir de bu kraliçeyi kargolayıp bir arkadaşıma göndermeyi planlıyorum. Arkadaşım sahiplenmek isterse gönderimi tam olarak ne zaman yapmalıyım? Örneğin tüp yumurtalıyken mi, larvalıyken mi, pupalıyken mi yoksa sadece kraliçe henüz tek başınayken mi gönderilmeli? Arkadaşımın o ilk işçi (nanitic) çıkma deneyimini canlı canlı yaşamasını istiyorum; aksi takdirde ilk işçiler çıktıktan sonra gönderim yapmanın koloninin sağlığı açısından en mantıklısı olduğunu ben de biliyorum. Bu süreçte tüp paketlemesini sarsıntıyı önleyecek şekilde nasıl yapmalıyım ve hangi kargo firmasını tercih etmem daha uygun olur?
Ortadaki resim keneye çok benziyor, eğer ezmeden önce hayvan şişkin ve beyazımsı değilse kraliçeyi ısırmamıştır
 
Üst