- Katılım
- 8 May 2026
- Mesajlar
- 129
- Çözümler
- 1
- Tepkime puanı
- 88
Bugün Tetramorium sp. olduğunu düşündüğüm bir kraliçe buldum. Ancak abdomeninde tam olarak ne olduğunu anlayamadığım bir canlı var; acaba mite olabilir mi? Eğer mite ise bundan kurtulmak için uygulayabileceğim bir yöntem var mı, yoksa canlıyı doğrudan doğaya mı salmalıyım? Daha önce bu kadar küçük bir cinse hiç bakmadım; forumlarda elbet rehberlerini bulabilirim fakat kısa bir özet geçebilirseniz çok sevinirim.
Bir de bu kraliçeyi kargolayıp bir arkadaşıma göndermeyi planlıyorum. Arkadaşım sahiplenmek isterse gönderimi tam olarak ne zaman yapmalıyım? Örneğin tüp yumurtalıyken mi, larvalıyken mi, pupalıyken mi yoksa sadece kraliçe henüz tek başınayken mi gönderilmeli? Arkadaşımın o ilk işçi (nanitic) çıkma deneyimini canlı canlı yaşamasını istiyorum; aksi takdirde ilk işçiler çıktıktan sonra gönderim yapmanın koloninin sağlığı açısından en mantıklısı olduğunu ben de biliyorum. Bu süreçte tüp paketlemesini sarsıntıyı önleyecek şekilde nasıl yapmalıyım ve hangi kargo firmasını tercih etmem daha uygun olur?
Bir de bu kraliçeyi kargolayıp bir arkadaşıma göndermeyi planlıyorum. Arkadaşım sahiplenmek isterse gönderimi tam olarak ne zaman yapmalıyım? Örneğin tüp yumurtalıyken mi, larvalıyken mi, pupalıyken mi yoksa sadece kraliçe henüz tek başınayken mi gönderilmeli? Arkadaşımın o ilk işçi (nanitic) çıkma deneyimini canlı canlı yaşamasını istiyorum; aksi takdirde ilk işçiler çıktıktan sonra gönderim yapmanın koloninin sağlığı açısından en mantıklısı olduğunu ben de biliyorum. Bu süreçte tüp paketlemesini sarsıntıyı önleyecek şekilde nasıl yapmalıyım ve hangi kargo firmasını tercih etmem daha uygun olur?