Kayın Ağcından Ahşap Formikaryum Projesi

ulerzear

Yumurta
Üye
Katılım
18 Ocak 2022
Mesajlar
16
Tepkime puanı
10
Selamlar,


Karınca hobisine yıllar önce bayağı merak salmıştım. Tetramorium ve Lasius kolonileri besledim, teraryum-formikaryum tarzı birkaç farklı denemem de olmuştu. Uzun bir aradan sonra tekrar bir şeyler yapmak istedim.

IMG_9151.jpeg
Elimde fotoğraftaki gibi yaklaşık 97x74 mm ölçülerinde kayın ağacından bir parça var. Mobilya atölyesinde çalıştığım için malzeme ve ekipman konusunda pek sınırım yok. Hazır bir formikaryum almak yerine bunu değerlendirip küçük bir ahşap formikaryum yapmayı düşünüyorum. Biraz da işin yapım kısmı hoşuma gidiyor açıkçası.


Kafama takılan konu nemlendirme. Siz olsanız nem haznesini ortaya mı koyardınız, yoksa bir kenarda ayrı bir bölme bırakıp nem gradyanı mı oluştururdunuz? Ben kenarda ayrı bir bölüm yapmaya daha yakınım ama ahşap formikaryum kullananların tecrübelerini merak ediyorum.


Bir de kayın ağacı uzun vadede nemden ne kadar etkilenir? Doğrudan ahşaba nem vermek mantıklı mı, yoksa ytong/alçı gibi bir malzeme üzerinden nemlendirmek daha mı sağlıklı olur? Dış yüzeyleri su bazlı vernikle korumayı düşünüyorum, yeterli olur mu sizce?


Şimdilik belirli bir tür düşünmüyorum. Önce keyif için bir prototip yapmak istiyorum. Belki ileride tasarımları geliştirip daha profesyonel işler de çıkarırım.


Ahşap formikaryum konusunda tecrübesi olanların her türlü fikrine açığım. Eğer önceden ahşap formikaryum deneyiminiz var ise fotoğrafları bekliyorum.🙂
 

ulerzear

Yumurta
Üye
Katılım
18 Ocak 2022
Mesajlar
16
Tepkime puanı
10
Hocam bunu hangi cins için hazırlıyordunuz.
Merhabalar hocam sondan önceki kısımda belirttiğim gibi şu anlık belirli bir cins düşüncem yok ilk olarak prototip yapmak istiyorum. Bu işin yapım aşamasını daha çok seviyorum mesleğim gereği 😅 Fakat ilerleyen projelerimde tabii ki cinse göre yapacağım. Genel olarak karıncalara uygun bir formikaryum olsa yeter şimdilik elimiz alışsın.
 

ulerzear

Yumurta
Üye
Katılım
18 Ocak 2022
Mesajlar
16
Tepkime puanı
10
Diyorum ki acaba sol üst köşesine bir tüp giriş kısmı yapsam o tüpün ucuna pamuk koyup içini su ile doldursam hem su ihtiyaçlarını hem nem ihtiyaçlarını giderirler. Bu durumda görsel kötü durur başka fikri olan var mı ? Belki Çift kat yaparım alta su üste bir telle yuvarlak koyarım. Fikirlerinize açığım
 

yağızalp

Majör
Üye
Katılım
30 Ocak 2026
Mesajlar
720
Çözümler
9
Tepkime puanı
395
Formikaryumu yapınca tür seçerken önermeyeceğim ilk tür crematogaster(yanlış yazmış olabilirim) tahtayı oyup kaçabiliyorlar
 

ulerzear

Yumurta
Üye
Katılım
18 Ocak 2022
Mesajlar
16
Tepkime puanı
10
Evet dostlar şu şekilde bir proje düşünüyorum şu an. Üstteki kısma uygun ölçülerde ytong kesip yerleştirrcdğim. Suyu ona bereceğim ytong yavaşça dağıtırken ahşapla birlikte güzel bir şekilde nem paylaşılır diye düşnüyorum. Ayrıca köşelere pleksi yerleştirdikten sonra vida uygulayacağım. Şu anlık projem bu aşamada fikirlerinizi bekliyorum.
 

Ekli dosyalar

  • image.jpg
    image.jpg
    72.8 KB · Görüntüleme: 5

ulerzear

Yumurta
Üye
Katılım
18 Ocak 2022
Mesajlar
16
Tepkime puanı
10
Edit: Şimdilik hızlı bir şekilde gerekli yerleri matkap ile oydum. Prototip oluğu için işçiliğe
çok özen göstermedim. Ytong kısmında ki verimi gözlemledikten sonra Başka bir parçada daha güzel bir işçilik ile oyacağım. Umarım Ytong kısmından patlamayiz :D Küf falan yapar mı bir fikrim yok bilgisi olan kişiler yazarsa sevinirim.
 

Ekli dosyalar

  • IMG_9161.jpeg
    IMG_9161.jpeg
    83.5 KB · Görüntüleme: 13

DorukBey

Minör
Üye
Katılım
27 Ağu 2022
Mesajlar
332
Çözümler
6
Tepkime puanı
168
Evet dostlar şu şekilde bir proje düşünüyorum şu an. Üstteki kısma uygun ölçülerde ytong kesip yerleştirrcdğim. Suyu ona bereceğim ytong yavaşça dağıtırken ahşapla birlikte güzel bir şekilde nem paylaşılır diye düşnüyorum. Ayrıca köşelere pleksi yerleştirdikten sonra vida uygulayacağım. Şu anlık projem bu aşamada fikirlerinizi bekliyorum.
Ben üst tarafa ytongdan ziyade görece estetik bir sünger kullanırdım. Hem daha güzel gözükür hem de daha işlevsel olur diye düşünüyorum. Köşelere de oyuklar açıp camı mıknatısla sabitlerseniz epey estetik ve kullanışlı olacağına inanıyorum.
 

ulerzear

Yumurta
Üye
Katılım
18 Ocak 2022
Mesajlar
16
Tepkime puanı
10
Ben üst tarafa ytongdan ziyade görece estetik bir sünger kullanırdım. Hem daha güzel gözükür hem de daha işlevsel olur diye düşünüyorum. Köşelere de oyuklar açıp camı mıknatısla sabitlerseniz epey estetik ve kullanışlı olacağına inanıyorum.
Süngeri koyarım hatta benim için daha basit olur fakat küf gibi problemlerle karşılaşır mıyım ? Bir de Mıknatıs yeterli olur mu sağlamlığı açısından acaba ?
 

yağızalp

Majör
Üye
Katılım
30 Ocak 2026
Mesajlar
720
Çözümler
9
Tepkime puanı
395
Süngeri koyarım hatta benim için daha basit olur fakat küf gibi problemlerle karşılaşır mıyım ? Bir de Mıknatıs yeterli olur mu sağlamlığı açısından acaba ?
Bence vidalayın küçük bir tür isterseniz mıknatıstan çıkma ihtimali var
 

ulerzear

Yumurta
Üye
Katılım
18 Ocak 2022
Mesajlar
16
Tepkime puanı
10
Dostlar Nem için olan kısmı yaparken ahşap ortadan ikiye yarıldı :D Oluyor bazen böyle şeyler yapacak bir şey yok. Sabah bir kraliçe buldum onun için şimdilik Ytongdan bir Formicarium yapacağım. Günlüğünü geçerim buraya da.
 

DorukBey

Minör
Üye
Katılım
27 Ağu 2022
Mesajlar
332
Çözümler
6
Tepkime puanı
168
Süngeri koyarım hatta benim için daha basit olur fakat küf gibi problemlerle karşılaşır mıyım ? Bir de Mıknatıs yeterli olur mu sağlamlığı açısından acaba ?
Yeni görüyorum. Sürekli hareket ettirilmiyorsa evde küçük bir kardeş veya kediniz yoksa bence güvenli. Tabi ki küçük bir türde kenardaki paylara dikkat etmek lazım. Vida için camı ayarlamak biraz zor olabilir diye düşünüyorum. Pleksi olabilir oda bazen kenarlardan eğilip bükülüyor cam kendi ağırlığıyla bile duruyor. Ama denemek lazım sonuçta keyfi yapılan bir tasarım.
 

ulerzear

Yumurta
Üye
Katılım
18 Ocak 2022
Mesajlar
16
Tepkime puanı
10
Yeni görüyorum. Sürekli hareket ettirilmiyorsa evde küçük bir kardeş veya kediniz yoksa bence güvenli. Tabi ki küçük bir türde kenardaki paylara dikkat etmek lazım. Vida için camı ayarlamak biraz zor olabilir diye düşünüyorum. Pleksi olabilir oda bazen kenarlardan eğilip bükülüyor cam kendi ağırlığıyla bile duruyor. Ama denemek lazım sonuçta keyfi yapılan bir tasarım.
Ahşap yarılmasaydı senin Pleksi ile vidalayacaktım fakat ne yazık ki yarıldı :D Zaten mobilya atölyesinde yetiştireceğim için dert değil hiçbir şey oynatamaz. Bu projeyi gerçekleştireceğim ama şimdilik YTONG babadan devam.
 
Üst