- Katılım
- 18 Ocak 2022
- Mesajlar
- 17
- Tepkime puanı
- 10
Selamlar,
Karınca hobisine yıllar önce bayağı merak salmıştım. Tetramorium ve Lasius kolonileri besledim, teraryum-formikaryum tarzı birkaç farklı denemem de olmuştu. Uzun bir aradan sonra tekrar bir şeyler yapmak istedim.

Elimde fotoğraftaki gibi yaklaşık 97x74 mm ölçülerinde kayın ağacından bir parça var. Mobilya atölyesinde çalıştığım için malzeme ve ekipman konusunda pek sınırım yok. Hazır bir formikaryum almak yerine bunu değerlendirip küçük bir ahşap formikaryum yapmayı düşünüyorum. Biraz da işin yapım kısmı hoşuma gidiyor açıkçası.
Kafama takılan konu nemlendirme. Siz olsanız nem haznesini ortaya mı koyardınız, yoksa bir kenarda ayrı bir bölme bırakıp nem gradyanı mı oluştururdunuz? Ben kenarda ayrı bir bölüm yapmaya daha yakınım ama ahşap formikaryum kullananların tecrübelerini merak ediyorum.
Bir de kayın ağacı uzun vadede nemden ne kadar etkilenir? Doğrudan ahşaba nem vermek mantıklı mı, yoksa ytong/alçı gibi bir malzeme üzerinden nemlendirmek daha mı sağlıklı olur? Dış yüzeyleri su bazlı vernikle korumayı düşünüyorum, yeterli olur mu sizce?
Şimdilik belirli bir tür düşünmüyorum. Önce keyif için bir prototip yapmak istiyorum. Belki ileride tasarımları geliştirip daha profesyonel işler de çıkarırım.
Ahşap formikaryum konusunda tecrübesi olanların her türlü fikrine açığım. Eğer önceden ahşap formikaryum deneyiminiz var ise fotoğrafları bekliyorum.🙂
Karınca hobisine yıllar önce bayağı merak salmıştım. Tetramorium ve Lasius kolonileri besledim, teraryum-formikaryum tarzı birkaç farklı denemem de olmuştu. Uzun bir aradan sonra tekrar bir şeyler yapmak istedim.

Elimde fotoğraftaki gibi yaklaşık 97x74 mm ölçülerinde kayın ağacından bir parça var. Mobilya atölyesinde çalıştığım için malzeme ve ekipman konusunda pek sınırım yok. Hazır bir formikaryum almak yerine bunu değerlendirip küçük bir ahşap formikaryum yapmayı düşünüyorum. Biraz da işin yapım kısmı hoşuma gidiyor açıkçası.
Kafama takılan konu nemlendirme. Siz olsanız nem haznesini ortaya mı koyardınız, yoksa bir kenarda ayrı bir bölme bırakıp nem gradyanı mı oluştururdunuz? Ben kenarda ayrı bir bölüm yapmaya daha yakınım ama ahşap formikaryum kullananların tecrübelerini merak ediyorum.
Bir de kayın ağacı uzun vadede nemden ne kadar etkilenir? Doğrudan ahşaba nem vermek mantıklı mı, yoksa ytong/alçı gibi bir malzeme üzerinden nemlendirmek daha mı sağlıklı olur? Dış yüzeyleri su bazlı vernikle korumayı düşünüyorum, yeterli olur mu sizce?
Şimdilik belirli bir tür düşünmüyorum. Önce keyif için bir prototip yapmak istiyorum. Belki ileride tasarımları geliştirip daha profesyonel işler de çıkarırım.
Ahşap formikaryum konusunda tecrübesi olanların her türlü fikrine açığım. Eğer önceden ahşap formikaryum deneyiminiz var ise fotoğrafları bekliyorum.🙂