Hangi balığa bakmalıyım?

EnesTugra

Larva
Üye
Katılım
25 Tem 2024
Mesajlar
70
Tepkime puanı
16
Merhabalar, herkese iyi hobiler. Akvaryum hobisine tekrar başlamak istiyorum. Daha önce 10L lik bir akvaryumda lepistes baktım ama akvaryum hacminden dolayı kontrol edemedim. Şu anda ise 60x40x40 96L bir akvaryum yaptıracağım. Ama hangi balığı bakmam gerektiği konusunda kararsızım.
Kuracağım akvaryumun bir ekosistem gibi olmasını istiyorum. Bitkisi salyangozu çöpçüsü vb. Hangi balık yada balıkları bakmamı önerirsiniz?
Teşekkürler.

Ben lepistes moli salyangoz avcı olarak cüce gurami bakmayı planlıyorum ama emin değilim.
 

EnesTugra

Larva
Üye
Katılım
25 Tem 2024
Mesajlar
70
Tepkime puanı
16
internette izlediğim videolarda lepistesler çabuk ürer ama hastalığa çok hassastır. Hastalık bulaştığı zaman çok hızlı ölümler gerçekleşiyor deniyor. Bu yüzden hastalığa dayanıklı, görsel olarak güzel ve bakımı zor olmayan balıklar tercihimdir
 

BerkBey

Minör
Üye
Katılım
11 Haz 2022
Mesajlar
308
Tepkime puanı
233
lepisteslerle guramilerin birlikte bulunmaması taraftarıyım. Lepistesler biraz daha sert suyu severler, sıcaklığı tolere edebilirler ama genel olarak bakılmamalı bence. Lepistesler ve molileri de bakmamalısınız. Yetişkin moliler kütle olarak yetişkin lepisteslerden birkaç kat büyüktür. Uyumlu değiller bence. Balon moliler beslemek istediğim bir türdü. Lepistes ve moli ortası gibi düşünün. Salyangoz için nerite ya da elma salyangozu öneririm. Kontrol altında tutulması çok daha kolaydır. Zemini doğal bitki kumu yapın bence. Bitkileri de sessiflora, lepistes otu, elodea gibi bitkiler öneririm. Limon olabilir. Orman gibi olur. Panda garra rufa balıkları, yani doktor balıklarını düşünebilirsiniz. Beslerken oldukça keyif almıştım. Son olarak belki bir adet barışçık betta dedikleri bettadan olabilir. Ama önermem. Seçenek olsun diye belirtmek istedim.
 

Mikrox

Minör
Üye
Katılım
12 Nis 2026
Mesajlar
259
Çözümler
3
Tepkime puanı
290
Merhabalar, herkese iyi hobiler. Akvaryum hobisine tekrar başlamak istiyorum. Daha önce 10L lik bir akvaryumda lepistes baktım ama akvaryum hacminden dolayı kontrol edemedim. Şu anda ise 60x40x40 96L bir akvaryum yaptıracağım. Ama hangi balığı bakmam gerektiği konusunda kararsızım.
Kuracağım akvaryumun bir ekosistem gibi olmasını istiyorum. Bitkisi salyangozu çöpçüsü vb. Hangi balık yada balıkları bakmamı önerirsiniz?
Teşekkürler.

Ben lepistes moli salyangoz avcı olarak cüce gurami bakmayı planlıyorum ama emin değilim.
100LT de aslında channa önerecektim ama istediğiniz ekosistem tarzı yani karmaya yakın bir tank kurmak olduğu için bunu direkt eledim. Benim önerim Halfmoon lepistes bakmanız olur. Genede bu balıklarda su değerleri ve ısıya karşı hassastır. Hastalıklara karşı dirençli küçük bir balık önermem biraz zor çünki akvaryumda denge sağlanamazsa koca bir pengasus bile hastalanabilir. Şuanda aklıma su değerleri ve ısıya karşı dayanıklı bir balık gelmedi. Daha doğrusu var ama bu litreye uygun değiller. Bana kalırsa 1 erkek 4 dişi şeklinde Halfmoon 5 koloni lepistes alırsanız ve bolca bitki koyarsanız amacınıza ulaşırsınız. Berk hocamında dediği gibi moli ve lepistes aslında uyumsuz. Daha doğrusu karma tank için ikisi aynı akvaryumda olur ama ikiside üreme döneminde agresif olacakları için birbirine saldırılar çok olacaktır. Sizin için en iyi önerim Halfmoon lepistes olur ama dediğim gibi yinede akvaryuma özen gösterip mümkün olduğunca akvaryumu sağlıklı tutunuz.
 

EnesTugra

Larva
Üye
Katılım
25 Tem 2024
Mesajlar
70
Tepkime puanı
16
Önerileriniz için teşekkür ederim. Yorumlarınızı dikkate alarak ekosistem yapma konusundaki kararlılığımdan vazgeçtim. Alternatiflere yönetebilirim ama bu alternatifler bakımı kolay hastalığa dirençli ve maliyeti düşük olmalı.
Teşekkürler
 
Üst