Hangi balığa bakmalıyım?

EnesTugra

Larva
Üye
Katılım
25 Tem 2024
Mesajlar
69
Tepkime puanı
16
Merhabalar, herkese iyi hobiler. Akvaryum hobisine tekrar başlamak istiyorum. Daha önce 10L lik bir akvaryumda lepistes baktım ama akvaryum hacminden dolayı kontrol edemedim. Şu anda ise 60x40x40 96L bir akvaryum yaptıracağım. Ama hangi balığı bakmam gerektiği konusunda kararsızım.
Kuracağım akvaryumun bir ekosistem gibi olmasını istiyorum. Bitkisi salyangozu çöpçüsü vb. Hangi balık yada balıkları bakmamı önerirsiniz?
Teşekkürler.

Ben lepistes moli salyangoz avcı olarak cüce gurami bakmayı planlıyorum ama emin değilim.
 

EnesTugra

Larva
Üye
Katılım
25 Tem 2024
Mesajlar
69
Tepkime puanı
16
internette izlediğim videolarda lepistesler çabuk ürer ama hastalığa çok hassastır. Hastalık bulaştığı zaman çok hızlı ölümler gerçekleşiyor deniyor. Bu yüzden hastalığa dayanıklı, görsel olarak güzel ve bakımı zor olmayan balıklar tercihimdir
 

BerkBey

Minör
Üye
Katılım
11 Haz 2022
Mesajlar
307
Tepkime puanı
232
lepisteslerle guramilerin birlikte bulunmaması taraftarıyım. Lepistesler biraz daha sert suyu severler, sıcaklığı tolere edebilirler ama genel olarak bakılmamalı bence. Lepistesler ve molileri de bakmamalısınız. Yetişkin moliler kütle olarak yetişkin lepisteslerden birkaç kat büyüktür. Uyumlu değiller bence. Balon moliler beslemek istediğim bir türdü. Lepistes ve moli ortası gibi düşünün. Salyangoz için nerite ya da elma salyangozu öneririm. Kontrol altında tutulması çok daha kolaydır. Zemini doğal bitki kumu yapın bence. Bitkileri de sessiflora, lepistes otu, elodea gibi bitkiler öneririm. Limon olabilir. Orman gibi olur. Panda garra rufa balıkları, yani doktor balıklarını düşünebilirsiniz. Beslerken oldukça keyif almıştım. Son olarak belki bir adet barışçık betta dedikleri bettadan olabilir. Ama önermem. Seçenek olsun diye belirtmek istedim.
 
Üst