- Katılım
- 26 Nis 2026
- Mesajlar
- 13
- Tepkime puanı
- 3
Evet cata kraliçesiDün buldum biraz halsiz gibi. Kraliçeyse ne yapıcam? İlk işçiden önce beslemem lazım mı ?
İlk işçiden önce beslemeniz lazım.Dün buldum biraz halsiz gibi. Kraliçeyse ne yapıcam? İlk işçiden önce beslemem lazım mı ?
Hocam Cataglyphisler, Semi-claustral diye biliyorum. Bende de kraliçe mevcut ve ben besleme yaptım siz “larva aşamasına gelene kadar yapmayın” demişsiniz. Zorunluluk mu yoksa isteğe mi bağlı? Herhangi bir sıkıntı mı oluşturuyor?Bicolor gruptan Cataglyphis prensesi. Yumurtalar larva olmadan besleme yapmayın.
Cataglyphis türlerinde ve hatta semi claustral türlerde "işçi çıkmadan besleme yapın" kısmını hobicilerin birçoğu yanlış anladığı için bu hep böyle geldi geçti. Yumurtaların zaten besine ihtiyacı yok çünkü daha larvaya evrilmemiş durumdalar. Yani besin tüketebilecek herhangi bir organları da gelişmemiş oluyor. Yumurtalar larva evresine geçiş yaptıktan sonra artık gelişim için proteine ihtiyaç duyuyorlar (Kraliçelerin tükürüğünde bulunan protein bileşenlerini es geçiyorum). Zaten bu noktada kraliçenin besini yetersiz kalıyor diyoruz. Bu yüzden protein (verdiğiniz her türlü böcek ve alternatif yem) yumurtlar larva evresine geçtikten sonra verilmesi gerekiyor. Larvalar oluşmadan vermek canlıda ki stres seviyesini yükseltir, onun dışında bir katkısı pek olmaz. İstiyorsanız (ki lazım değil) enerjisini toplaması için bir damla şekerli su verebilirsiniz.Hocam cataglyphisler Semi-claustral diye biliyorum. Bende de kraliçe mevcut ben besleme yaptım siz “larva aşamasına gelene kadar yapmayın” demişsiniz. Zorunluluk mu yoksa isteğe mi bağlı. Her hangi bir sıkıntı mı oluşturuyor.