Cataglyphis Bakımı hk.

İlyas16

Nanitik
Üye
Katılım
8 May 2026
Mesajlar
158
Çözümler
1
Tepkime puanı
120
Merhaba bugün konu açmıştım zaten ama aklımda biraz soru işareti var. Öncelikle tek kraliçe için outworld yapmalı mıyım? Elimde küçük bir sürü pleksi kutu var; outworld'e çevirip beslemeleri oradan mı yapayım? Ve elimde canlı yem olmadığı için şekerli su ne kadar götürür beslemede? Doğadan işçi alıp ekleyeyim mi, yoksa ilk işçi çıkana kadar beklemeli miyim? Outworld'de kum çakıl kullanmak zorunda mıyım, sadece kum işimi görür mü? Sıcaklığı nasıl ayarlamalıyım? Bulunduğum oda 25-28 dereceleri görüyor. Rehberden baktım, ısı ışını lamba ile çözün diyor.

1782125560286.png;
bu ürün işimi görür mü? Önerebileceğiniz başka ürün var mı? Outworld'ü de akvaryum 20x20x20 düşünüyorum, işimi görür mü?
 
Moderatör tarafında düzenlendi:

ERTEMi

Larva
Üye
Katılım
30 May 2026
Mesajlar
83
Tepkime puanı
34
İşçin yoksa ow gerekli değil gibi. Geniş alanda stres yaşayabilir. Claustral sırasında beslemeye gerek yok diye biliyorum ama ilk işçiden sonra kesin canlı yem edinmelisin. Doğadan işçi ekleme bence riske girme reddedebilir kraliçen bir ihtimal zarar görebilir. Ow da karıncaların habitatlarını ne kadar taklit edersen o kadar iyi olur Tuğkan abinin de yaptığı gibi sadece kırmızı kum kullanabilirsin. Lamba için bi fikrim yok klasik Edison lamba iş görür gibi. Yanlışım varsa düzeltirseniz sevinirim.
 

İlyas16

Nanitik
Üye
Katılım
8 May 2026
Mesajlar
158
Çözümler
1
Tepkime puanı
120
İşçin yoksa ow gerekli değil gibi. Geniş alanda stres yaşayabilir. Claustral sırasında beslemeye gerek yok diye biliyorum ama ilk işçiden sonra kesin canlı yem edinmelisin. Doğadan işçi ekleme bence riske girme reddedebilir kraliçen bir ihtimal zarar görebilir. Ow da karıncaların habitatlarını ne kadar taklit edersen o kadar iyi olur Tuğkan abinin de yaptığı gibi sadece kırmızı kum kullanabilirsin. Lamba için bi fikrim yok klasik Edison lamba iş görür gibi. Yanlışım varsa düzeltirseniz sevinirim.
Birkaç gün tüpte bu şekilde tutacağım. Şekerli su takviyesi ile yumurta alırsam birkaç günde ekstra yapmam gereken bir şey olmayacak; fakat alamazsam bir şeyler denemek lazım artık. Tüpün nemini düşürürüm, ısıyı artırırım, bir şeyler denerim kısaca. Teşekkürler cevap için.
 

KayraButler

Pupa
Üye
Katılım
11 Nis 2026
Mesajlar
201
Tepkime puanı
95
İşçin yoksa ow gerekli değil gibi. Geniş alanda stres yaşayabilir. Claustral sırasında beslemeye gerek yok diye biliyorum ama ilk işçiden sonra kesin canlı yem edinmelisin. Doğadan işçi ekleme bence riske girme reddedebilir kraliçen bir ihtimal zarar görebilir. Ow da karıncaların habitatlarını ne kadar taklit edersen o kadar iyi olur Tuğkan abinin de yaptığı gibi sadece kırmızı kum kullanabilirsin. Lamba için bi fikrim yok klasik Edison lamba iş görür gibi. Yanlışım varsa düzeltirseniz sevinirim.
Cataglyphis Semi claustraldir besine ihtiyaç duyar
 

ysa

Media
Üye
Katılım
6 May 2025
Mesajlar
594
Çözümler
4
Tepkime puanı
467
Merhaba bugün konu açmıştım zaten ama aklımda biraz soru işareti var. Öncelikle tek kraliçe için outworld yapmalı mıyım? Elimde küçük bir sürü pleksi kutu var; outworld'e çevirip beslemeleri oradan mı yapayım? Ve elimde canlı yem olmadığı için şekerli su ne kadar götürür beslemede? Doğadan işçi alıp ekleyeyim mi, yoksa ilk işçi çıkana kadar beklemeli miyim? Outworld'de kum çakıl kullanmak zorunda mıyım, sadece kum işimi görür mü? Sıcaklığı nasıl ayarlamalıyım? Bulunduğum oda 25-28 dereceleri görüyor. Rehberden baktım, ısı ışını lamba ile çözün diyor.

Ekli dosyayı görüntüle 80787;
bu ürün işimi görür mü? Önerebileceğiniz başka ürün var mı? Outworld'ü de akvaryum 20x20x20 düşünüyorum, işimi görür mü?
Öncelikle kraliçenizi protein vermek için kendinizi zorlamayın. Şekerli su ile idare edebilirsiniz. Kaldı ki özünde yumurtalar larva olana kadar proteine pekte gerek yok.

Kraliçe tekte olsa çok geniş olmayacak şekilde bir pleksi kutuyla ow yapabilirsiniz. Isıtma işini ise ister lambayla yapın ister ısıtıcı ped ile yapın. Ben şuan 4 ayrı kraliçem için ayni işlemi uyguladım. Tabi daha 24 saat bile olmadı fakat işe yarayacağını düşünüyorum. Ek olarak, bulunduğunuz bölge sıcaksa ısı için endişe etmeyin bence.
 

Mathilda

Larva
Üye
Katılım
17 Ocak 2022
Mesajlar
98
Tepkime puanı
98
Cataglyphis bicolor tür kraliçe bakımı da benzerdir diye düşünüyorum, ekstra ayrıntıları mevcut mu?
 
Üst