Cataglyphis aenescenes bakımı hk.

conspire

Yumurta
Üye
Katılım
10 Haz 2026
Mesajlar
27
Çözümler
1
Tepkime puanı
11
Merhabalar, elimde cataglyphis aenescenes olduğunu düşündüğüm bir kraliçem var. Türünü bulduktan sonra araştırma fırsatım oldu. Şu anlık birkaç yumurtası var görünüyor. Yere pamuk sermiş üstüne yumurtaları dizmiş. İşçi eklemenin faydalı olduğunu yazanlar olmuş. Normalde tüpte claustral olarak bekletecektim ama semi claustral olduğunu öğrenince ufak bir outworld yapıp oraya taşıyacağım. 10luk tüplerim var birkaç adet sadece başka tüpüm yok. Demem o ki farklı nemlilik oranına sahip 3 veya 2 adet tüpü outworldde kuma gömsem ve bir adet de işçi bulup eklesem yuvam genişledi diyip veya işçiyi kabul etmeyip stresten yumurtlamayı keser mi? Yapacaklarım doğru mu? Değilse önerileriniz nedir? Bir de normal armut ampullerden kullansam olur mu ısıtmaya yoksa önerdiğiniz bir ürün var mı?
 

MustafaRhaedrix

Larva
Üye
Katılım
29 Mar 2026
Mesajlar
74
Çözümler
2
Tepkime puanı
43
işçi eklemek yerine pupa eklemek daha mantıklı etrafta tas altındakı cata kolonılerıne bakın fazla pupası varsa 3 4 pupa yada larva alıp verın bu her turlu daha guvenlı
 

conspire

Yumurta
Üye
Katılım
10 Haz 2026
Mesajlar
27
Çözümler
1
Tepkime puanı
11
25x17 outworlde koysam çok büyük olur mu çünkü anca ısıtıcıyı vs sığdırabilirim.
 

MustafaRhaedrix

Larva
Üye
Katılım
29 Mar 2026
Mesajlar
74
Çözümler
2
Tepkime puanı
43
o zaman normal test tupu kurulumu yap test tupunu outworlde kumun ıcıne gom tupun uc tarafınada ısıtıcı pedı koyarsan olur bence resımde kırmızı olan ısıtıcı ped mavı ıse tup
 

Ekli dosyalar

  • Ekran görüntüsü 2026-06-23 234153.png
    Ekran görüntüsü 2026-06-23 234153.png
    1.1 KB · Görüntüleme: 9

chapa

Nanitik
Üye
Katılım
18 Haz 2024
Mesajlar
328
Çözümler
1
Tepkime puanı
126
Merhabalar, elimde cataglyphis aenescenes olduğunu düşündüğüm bir kraliçem var. Türünü bulduktan sonra araştırma fırsatım oldu. Şu anlık birkaç yumurtası var görünüyor. Yere pamuk sermiş üstüne yumurtaları dizmiş. İşçi eklemenin faydalı olduğunu yazanlar olmuş. Normalde tüpte claustral olarak bekletecektim ama semi claustral olduğunu öğrenince ufak bir outworld yapıp oraya taşıyacağım. 10luk tüplerim var birkaç adet sadece başka tüpüm yok. Demem o ki farklı nemlilik oranına sahip 3 veya 2 adet tüpü outworldde kuma gömsem ve bir adet de işçi bulup eklesem yuvam genişledi diyip veya işçiyi kabul etmeyip stresten yumurtlamayı keser mi? Yapacaklarım doğru mu? Değilse önerileriniz nedir? Bir de normal armut ampullerden kullansam olur mu ısıtmaya yoksa önerdiğiniz bir ürün var mı?
Dostum yumurta almak için nasıl bir kurulum yaptın ?
 

conspire

Yumurta
Üye
Katılım
10 Haz 2026
Mesajlar
27
Çözümler
1
Tepkime puanı
11
o zaman normal test tupu kurulumu yap test tupunu outworlde kumun ıcıne gom tupun uc tarafınada ısıtıcı pedı koyarsan olur bence resımde kırmızı olan ısıtıcı ped mavı ıse tup
Isı için ampul kullanmayı düşünüyordum. Dediğin gibi kuma gömücem yine ama hani yabancılar mı, strese girer mi veya büyük gelir mi diye merak ettim bir haftadır kapalı tüpte çünkü.

Dostum yumurta almak için nasıl bir kurulum yaptın ?
Normal test tüpü diğer karıncalardaki gibi. Ama çok fazla bir yumurta yoktu belki yeni yumurtluyordur birkaç adet var sadece.
 

MustafaRhaedrix

Larva
Üye
Katılım
29 Mar 2026
Mesajlar
74
Çözümler
2
Tepkime puanı
43
Isı için ampul kullanmayı düşünüyordum. Dediğin gibi kuma gömücem yine ama hani yabancılar mı, strese girer mi veya büyük gelir mi diye merak ettim bir haftadır kapalı tüpte çünkü.


Normal test tüpü diğer karıncalardaki gibi. Ama çok fazla bir yumurta yoktu belki yeni yumurtluyordur birkaç adet var sadece.
gircegini dusunmuyorum gene bı panıkler test tupu hareket ettıgı ıcın ama o kadar fazla stres olmaz zaten dogadada bıldıgım kadarıyla yumurtaldıktan sonra avlanmaya cıkıyorlar ve yuvadan uzaklasıyorlar
 

conspire

Yumurta
Üye
Katılım
10 Haz 2026
Mesajlar
27
Çözümler
1
Tepkime puanı
11
Merhabalar, aynı karınca olduğu için başka konu açmak istemedim. Outworldü hazırladım karıncayı yerleştirdim içerde rahat rahat dolanıyor, yuvaya giriyor alıştığını düşünüyorum. Canlı yemi henüz tedarik etmedim fakat ballı su verdim bir kapağa pamuk koyup üstüne suyu damlatıp. Lambanın altında kaldığı için acaba bozulur mu veya mite riski çıkar mı diye emin olamadım 24 saat olmadan çıkardım. Tecrübesi olanlar, acaba kapaktaki suyu ne kadar tutayım. Eğer 24 saatte çıkarmam gerekiyorsa kaç günde bir vereyim.
 

chapa

Nanitik
Üye
Katılım
18 Haz 2024
Mesajlar
328
Çözümler
1
Tepkime puanı
126
Ballı su çabuk bozuluyor . Şekerli su 2 3 gün dayanır ama ballı suyu ertesi gün çıkartın.
 
Üst