Leopard gecko yaz sorunu

talha55

Nanitik
Üye
Katılım
30 Kas 2025
Mesajlar
268
Tepkime puanı
116
Herkese merhaba, Malum yaz ayı geldi sıcaklar başladı, Leopardım sıcaklar arttığından beridir son 4 gündür falan hep nemli torf mağarasında, çıkmıyor bile, ve ternostatlı pedi açık 30-31 dereceye sabit ve uyuyor sürekli yemek yemeye de pek iştahlı değil gibi, siz yazda pedi çalıştırıyor musunuz ?
 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Hemitheconyx

Nanitik
Üye
Katılım
15 Şub 2026
Mesajlar
219
Çözümler
1
Tepkime puanı
193
Termometre ile sıcak bölgeyi ölçün sıcaklık fazla olabilir. Fazla ise kısarsınız.
 

Mücteba

Media
Üye
Katılım
18 Ocak 2022
Mesajlar
321
Çözümler
11
Tepkime puanı
224
Zemini değil havayı değil mi ?
Ben genelde yaz aylarında zemin sıcaklığı 30-31 derece arasında sabit kalırsa ısıtıcı pedi kapatıyorum. Tabii serin günlerde sıcaklık düşerse takibini yapıp tekrar açıyorum. Onun dışında bazen serin alan bile kalmıyor o zamanda kapak açık bir şekilde serin tarafa fısfıslama yapıyorum. Tabii bunda da nem artmasın veya azalmasın dikkat etmek gerekiyor. Onun dışında serinletme için başka bir çözüm bilen varsa paylaşabilir bizde faydalanalım.
 

sedatettin

Media
Üye
Katılım
15 Nis 2026
Mesajlar
382
Çözümler
9
Tepkime puanı
206
Ben bazen açık unutuyorum ama hayvan gelip yine de yatıyor pedin olduğu yere, hayvanı arada bir kafasını geçmiyecek ve ortalama sıcaklıkta olacak şekilde suya sokabilirsiniz rahatladıklarını düşünüyorum böyle yapınca
 

talha55

Nanitik
Üye
Katılım
30 Kas 2025
Mesajlar
268
Tepkime puanı
116
Ben bazen açık unutuyorum ama hayvan gelip yine de yatıyor pedin olduğu yere, hayvanı arada bir kafasını geçmiyecek ve ortalama sıcaklıkta olacak şekilde suya sokabilirsiniz rahatladıklarını düşünüyorum böyle yapınca
Su kapları yeteri kadar büyük olunca kendilerinin girdikleri hakkında bir bilgi duymuştum, Tam emin değilim ama Tuğkan abinin videosundaydı sanırım, Arada banyo gibi bir şey stres olmayacaksa mantıklı gibi geldi.
 

sedatettin

Media
Üye
Katılım
15 Nis 2026
Mesajlar
382
Çözümler
9
Tepkime puanı
206
Hocam ben yapıyorum arada bir, 5 6 dakika durup çıkmak istiyor, deri değiştirirken üstünde kalınca da sokabilirsiniz suya, yardımcı oluyor deriyi atmasına hayvanın veya sizin
 

talha55

Nanitik
Üye
Katılım
30 Kas 2025
Mesajlar
268
Tepkime puanı
116
Hocam ben yapıyorum arada bir, 5 6 dakika durup çıkmak istiyor, deri değiştirirken üstünde kalınca da sokabilirsiniz suya, yardımcı oluyor deriyi atmasına hayvanın veya sizin
Vallahi deri değiştirmesin de sorun yaşadığını hiç görmedim o konuda kafam rahat biraz.
 

sedatettin

Media
Üye
Katılım
15 Nis 2026
Mesajlar
382
Çözümler
9
Tepkime puanı
206
Benimkinin ellerinde kalmıştı hep o yüzden sokmuştum yani size de tavsiye olsun
 

talha55

Nanitik
Üye
Katılım
30 Kas 2025
Mesajlar
268
Tepkime puanı
116
Ben genelde yaz aylarında zemin sıcaklığı 30-31 derece arasında sabit kalırsa ısıtıcı pedi kapatıyorum. Tabii serin günlerde sıcaklık düşerse takibini yapıp tekrar açıyorum. Onun dışında bazen serin alan bile kalmıyor o zamanda kapak açık bir şekilde serin tarafa fısfıslama yapıyorum. Tabii bunda da nem artmasın veya azalmasın dikkat etmek gerekiyor. Onun dışında serinletme için başka bir çözüm bilen varsa paylaşabilir bizde faydalanalım.
substrat olarak havlu kağıt kullanıyorsak nemli tarafa cocopeat koysak?
 

talha55

Nanitik
Üye
Katılım
30 Kas 2025
Mesajlar
268
Tepkime puanı
116
Tekrar merhaba iki gündür pedi kapalı ancak hala torflu hamamında duruyor, yemek vermeyi denemiyorum bilerek soğukta duruyor çünkü, yani asla inmiyo ordan normalde favori yeri mağarasıydı, hiç anlamadım neden böyle yapıyor.
 

ErenNumn

Yumurta
Üye
Katılım
28 Haz 2026
Mesajlar
1
Tepkime puanı
0
Merhabalar hobiye yeni başladım sayılır istanbulda leopard gecko ithalatçısı bulamıyorum forumlarda pet&zoo’nun çok iyi olduğu söyleniyor tuğkan abi ile de videoları var fakat tam emin olamıyorum iyi bir ithalatçı ve fiyatları hakkına bilgisi olanlardan yardım istiyorum
 

Mücteba

Media
Üye
Katılım
18 Ocak 2022
Mesajlar
321
Çözümler
11
Tepkime puanı
224
Merhabalar hobiye yeni başladım sayılır istanbulda leopard gecko ithalatçısı bulamıyorum forumlarda pet&zoo’nun çok iyi olduğu söyleniyor tuğkan abi ile de videoları var fakat tam emin olamıyorum iyi bir ithalatçı ve fiyatları hakkına bilgisi olanlardan yardım istiyorum
Onlar aft gecko leopard değil. Henüz yasal değil leopardlar. Onun dışında benim bildiğim instada leopardgeckotr ve de bellageckostr var hesap isimleri tam doğru olmayabilir ama sen aratırsan çıkar. İkisi de güvenilirdir alışveriş yapacaksan. Fiyat konusunda illa beklediğin gibi olmaz muhtemelen ama aft den daha uygun olduğunu düşünüyorum.
 

KratosMillerMORGAN

Yumurta
Üye
Katılım
5 Nis 2026
Mesajlar
41
Tepkime puanı
17
Herkese merhaba, Malum yaz ayı geldi sıcaklar başladı, Leopardım sıcaklar arttığından beridir son 4 gündür falan hep nemli torf mağarasında, çıkmıyor bile, ve ternostatlı pedi açık 30-31 dereceye sabit ve uyuyor sürekli yemek yemeye de pek iştahlı değil gibi, siz yazda pedi çalıştırıyor musunuz ?
Nem mağrasında deri değiştiriyor olabilir. Oda sıcaklığı yüksekse pedi geceleri soğuk olursa çalışırsanız yeter bence.
 

Mücteba

Media
Üye
Katılım
18 Ocak 2022
Mesajlar
321
Çözümler
11
Tepkime puanı
224
Nem mağrasında deri değiştiriyor olabilir. Oda sıcaklığı yüksekse pedi geceleri soğuk olursa çalışırsanız yeter bence.
Aksine geceleri çalıştırmasını tavsiye etmem. Sonuçta bu canlılar doğasında bütün gün sıcakta kalmıyor. Günün belli bir vakti yani gece genel olarak soğuk olması kendi yaşam döngülerine daha uygun olur.
 

talha55

Nanitik
Üye
Katılım
30 Kas 2025
Mesajlar
268
Tepkime puanı
116
Aksine geceleri çalıştırmasını tavsiye etmem. Sonuçta bu canlılar doğasında bütün gün sıcakta kalmıyor. Günün belli bir vakti yani gece genel olarak soğuk olması kendi yaşam döngülerine daha uygun olur.
Soğuk taraf onun için yok mu zaten nerde durmak isterse.
 

Mücteba

Media
Üye
Katılım
18 Ocak 2022
Mesajlar
321
Çözümler
11
Tepkime puanı
224
Soğuk taraf onun için yok mu zaten nerde durmak isterse.
Tabii ki soğuk taraf onun için ama dediğim gibi bu hayvanlar gece olduğu vakit doğalarında da sıcak bir yer bulamıyor kolay kolay. Gece olduğu zaman ısıtıcı ped kapatilabilir yani ve bence canlının doğasını taklit etmek daha faydalı olur. Ayrıca artık ben 28-29 dereceleri ısıtıcı ped olmadan görmeye başladım. Onu çıkarsa bile arkadaş muhtemelen ben kabı dışında serin bir alan olmayabilir.
 
Üst