Bu kırma olayı ne kadar işe yarıyor bilmiyorum. Gördüğüm kadarıyla tohumu kırmak yerine soyuyorlar çünkü. Siz tohumları kırarak vermenin işi kolaylaştırdığını gözlenlediniz yoksa genel olarak kırıp verin dendiği için mi önerdiniz.
Benim elimde 3 adet Messor instabilis grubu ve 1 adet Messor structor grubu olmak üzere toplam 4 Messor kolonisi bulunuyor.
Bu dört koloniden ikisine tohumları kırarak verdim. Diğer ikisine ise tohumları kırmadan sundum.
Aradan geçen süre sonunda yaptığım gözlemlerde, tohumlarını kırarak verdiğim iki koloninin tüp içerisinde oldukça fazla, beyaz ekmek benzeri kırıntılar oluşturduğunu ve tohumları aktif bir şekilde kullandığını fark ettim.
Buna karşılık, tohumları kırmadan verdiğim diğer iki kolonide ise tohumların büyük çoğunluğu olduğu gibi duruyordu. Sadece 1-2 tanesi tüpün içine taşınmıştı ve gözle zor seçilebilecek kadar az miktarda, "karınca ekmeği" diyebileceğimiz bir yapı oluşturmuşlardı. Ayrıca bu kolonilerin tohumlarla aktif bir şekilde etkileşime girdiğini de gözlemlemedim.
Bu nedenle, kendi deneyimlerime dayanarak özellikle küçük kolonilerde tohumları kırarak vermenin, karıncaların tohumları daha hızlı ve verimli kullanmasına yardımcı olduğunu düşünüyorum.
Tohumları kırmaktan kastım toz haline getirmek değil. En azından benim yaptığım şekilde, tohumları hafifçe eziyorum; çıtırtı sesi gelecek kadar bastırıyorum. Böylece dış kabuğu kırılmış, iç kısmı açığa çıkmış şekilde veriyorum. Yani tohumun etrafındaki zarın kırılması yeterli oluyor.