Bi bakar mısınız?

böcekterbiyecisi

Yumurta
Üye
Katılım
16 Haz 2026
Mesajlar
11
Tepkime puanı
1
Her şey yeni, daha majörler yok ve 20 işçi var. Sizce tohumları yiyebilirler mi? pamuktaki hatayı düzeltemedim, nasıl yaparım? Diğer şeye kendileri geçerse belki diye koydum tüpü.
 

Ekli dosyalar

  • IMG_20260622_220744.jpg
    IMG_20260622_220744.jpg
    38.2 KB · Görüntüleme: 42

DorukBey

Minör
Üye
Katılım
27 Ağu 2022
Mesajlar
329
Çözümler
6
Tepkime puanı
167
Her şey yeni, daha majörler yok ve 20 işçi var. Sizce tohumları yiyebilirler mi? pamuktaki hatayı düzeltemedim, nasıl yaparım? Diğer şeye kendileri geçerse belki diye koydum tüpü.
Tetramorium cinsi gördüğüm kadarıyla. Bu cinste major kastı bulunmuyor malesef. Tohumları kırabilirsiniz. Kendim denemedim fakat tohum yiyorlar diye biliyorum. Ancak tek başına yeterli olmayacaktır. Şekerli su ve canlı yem de vermelisiniz azar azar.
 

CLYENSE

Minör
Üye
Katılım
11 Tem 2025
Mesajlar
248
Çözümler
3
Tepkime puanı
228
Merhabalar @böcekterbiyecisi.

Öncelikle kolonin gayet sağlıklı ve güzel görünüyor.

Tohumları her zaman kırarak vermen, işçilerin gereksiz yere efor harcamasını önleyecektir. Gördüğüm kadarıyla koloninde henüz major birey bulunmuyor. Majorlar çıktıktan sonra bile tohumları kırarak vermeye devam etmen, işçilerin daha az enerji harcamasını sağlayacaktır.

Tohumları bir çay kaşığının arkasıyla hafifçe, bir çıtırtı sesi duyana kadar ezebilirsin. Bu sayede karıncalar kabuğu kırmakla uğraşmadan tohumu kolayca tüketebilirler.

Keyifli hobiler dilerim.
 

anakin

Süper Koloni
Yardımsever
Üye
Katılım
18 Nis 2025
Mesajlar
2,566
Çözümler
124
Tepkime puanı
2,368
Merhabalar @böcekterbiyecisi.

Öncelikle kolonin gayet sağlıklı ve güzel görünüyor.

Tohumları her zaman kırarak vermen, işçilerin gereksiz yere efor harcamasını önleyecektir. Gördüğüm kadarıyla koloninde henüz major birey bulunmuyor. Majorlar çıktıktan sonra bile tohumları kırarak vermeye devam etmen, işçilerin daha az enerji harcamasını sağlayacaktır.

Tohumları bir çay kaşığının arkasıyla hafifçe, bir çıtırtı sesi duyana kadar ezebilirsin. Bu sayede karıncalar kabuğu kırmakla uğraşmadan tohumu kolayca tüketebilirler.

Keyifli hobiler dilerim.
Bu kırma olayı ne kadar işe yarıyor bilmiyorum. Gördüğüm kadarıyla tohumu kırmak yerine soyuyorlar çünkü. Siz tohumları kırarak vermenin işi kolaylaştırdığını gözlenlediniz yoksa genel olarak kırıp verin dendiği için mi önerdiniz.
 

CLYENSE

Minör
Üye
Katılım
11 Tem 2025
Mesajlar
248
Çözümler
3
Tepkime puanı
228
Bu kırma olayı ne kadar işe yarıyor bilmiyorum. Gördüğüm kadarıyla tohumu kırmak yerine soyuyorlar çünkü. Siz tohumları kırarak vermenin işi kolaylaştırdığını gözlenlediniz yoksa genel olarak kırıp verin dendiği için mi önerdiniz.
Benim elimde 3 adet Messor instabilis grubu ve 1 adet Messor structor grubu olmak üzere toplam 4 Messor kolonisi bulunuyor.

Bu dört koloniden ikisine tohumları kırarak verdim. Diğer ikisine ise tohumları kırmadan sundum.

Aradan geçen süre sonunda yaptığım gözlemlerde, tohumlarını kırarak verdiğim iki koloninin tüp içerisinde oldukça fazla, beyaz ekmek benzeri kırıntılar oluşturduğunu ve tohumları aktif bir şekilde kullandığını fark ettim.

Buna karşılık, tohumları kırmadan verdiğim diğer iki kolonide ise tohumların büyük çoğunluğu olduğu gibi duruyordu. Sadece 1-2 tanesi tüpün içine taşınmıştı ve gözle zor seçilebilecek kadar az miktarda, "karınca ekmeği" diyebileceğimiz bir yapı oluşturmuşlardı. Ayrıca bu kolonilerin tohumlarla aktif bir şekilde etkileşime girdiğini de gözlemlemedim.

Bu nedenle, kendi deneyimlerime dayanarak özellikle küçük kolonilerde tohumları kırarak vermenin, karıncaların tohumları daha hızlı ve verimli kullanmasına yardımcı olduğunu düşünüyorum.

Tohumları kırmaktan kastım toz haline getirmek değil. En azından benim yaptığım şekilde, tohumları hafifçe eziyorum; çıtırtı sesi gelecek kadar bastırıyorum. Böylece dış kabuğu kırılmış, iç kısmı açığa çıkmış şekilde veriyorum. Yani tohumun etrafındaki zarın kırılması yeterli oluyor.
 
Üst