Yağız'ın Kızıl ordusu

yağızalp

Majör
Üye
Katılım
30 Ocak 2026
Mesajlar
720
Çözümler
9
Tepkime puanı
395
İlk Kayıp
Bugün kolonimin güncellemesini yapmak için baktığımda, outworld’de bir ölümüz vardı; besleme kabında, yanında iki işçi ile ters şekilde duruyordu. Ama güzel bir haber de var: Pupalar artmış, yeni nesil yolda ve kendi tüplerini boşaltmışlar. Sadece biraz işçi var, diğer tüpte de kraliçemiz duruyor. Akşam gelince ölü işçiyi de alırım un kurdu da vereceğim

Ezilerek ölen işçimizde duruyor çürüyerek yok olacağını düşünüyorum
 

Ekli dosyalar

  • 20260403_164016.jpg
    20260403_164016.jpg
    41.1 KB · Görüntüleme: 12
  • 20260403_164108.jpg
    20260403_164108.jpg
    25.7 KB · Görüntüleme: 12
  • 20260403_164118.jpg
    20260403_164118.jpg
    26 KB · Görüntüleme: 12
  • 20260403_164856.jpg
    20260403_164856.jpg
    19.8 KB · Görüntüleme: 11
Son düzenleme:

yağızalp

Majör
Üye
Katılım
30 Ocak 2026
Mesajlar
720
Çözümler
9
Tepkime puanı
395
Beslemeyi yaptım biraz zor oldu ama alışacağım cımbızım çok kısa ve ucu küçğk ancak un kurdunun kafa ve kuyruğunu kıstırabildim makasım yok falçata ile denedim(biraz vahşice oldu) yine kesmedim sonuç olarak öldü verdim ama gezen bir işçi yok aphenogasterler gececi bir tür diye biliyorum o yuzden akşam saati besleme yaptım

Sizce bu kolonime yeterlimi iki tanemi vermeliyim
 

Ekli dosyalar

  • 20260403_211251.jpg
    20260403_211251.jpg
    33.8 KB · Görüntüleme: 8

yağızalp

Majör
Üye
Katılım
30 Ocak 2026
Mesajlar
720
Çözümler
9
Tepkime puanı
395
Kızıl ordu farkı 5dk önce baktığımda işçi yoktu şimdi rahat 15 20 işçiden fazlası yemeği almaya gelmiş
 

Ekli dosyalar

  • 20260403_215256.jpg
    20260403_215256.jpg
    33.4 KB · Görüntüleme: 8
  • 20260403_215324.jpg
    20260403_215324.jpg
    59.3 KB · Görüntüleme: 8

yağızalp

Majör
Üye
Katılım
30 Ocak 2026
Mesajlar
720
Çözümler
9
Tepkime puanı
395
Arkadaşlar messor kraliçeme de biraz baktım bir larva C şekline gelmiş alt kısmı büyümüş ve beyazlaşmış diğer larva gelişememiş ve 2 yumurtada duruyor sizce kaç günde pupa olur ilk işçileri çok merak ediyorum
 

Ekli dosyalar

  • Screenshot_20260404_221710_WhatsApp.jpg
    Screenshot_20260404_221710_WhatsApp.jpg
    16.4 KB · Görüntüleme: 11
  • Screenshot_20260404_221705_WhatsApp.jpg
    Screenshot_20260404_221705_WhatsApp.jpg
    19.6 KB · Görüntüleme: 11

yağızalp

Majör
Üye
Katılım
30 Ocak 2026
Mesajlar
720
Çözümler
9
Tepkime puanı
395
Bugün Apheno'lara, kraliçenin daha fazla yumurta bırakması için biri büyük diğeri küçük olmak üzere iki adet un kurdu vereceğim. Ayrıca, kolonide nüfus patlaması yaşanması adına un kurdu beslemesini haftada 6 ya(1 günde 2 tane olacak şekilde) çıkardım; ancak besleme sıklığını aynı düzenle sürdüreceğim. Deneyimli abilerim ve ablalarımın yorumlarını bekliyorum belki yaptığım gereksizdir.

Arkadaşlar beslemeyi yaptım şimdi ölü kurtları ayırıyorum ama fotoğraf çekip atacağım
 
Son düzenleme:

yağızalp

Majör
Üye
Katılım
30 Ocak 2026
Mesajlar
720
Çözümler
9
Tepkime puanı
395
Şimdi tüpü açıp baktım; yaklaşık 40-50 işçi karınca yolda. 4-5 gün önce verdiğim kurdun üzerinde larvalar birikmiş, kalıntıları emiyorlar.
 

Ekli dosyalar

  • 20260411_160420.jpg
    20260411_160420.jpg
    36.4 KB · Görüntüleme: 11
  • 20260411_160356.jpg
    20260411_160356.jpg
    29.5 KB · Görüntüleme: 11

yağızalp

Majör
Üye
Katılım
30 Ocak 2026
Mesajlar
720
Çözümler
9
Tepkime puanı
395
Beslenmelerini 2 gün aksatmak durumunda kaldığım için, 3 saat ara ile şekerli su ve 2 beyaz un kurdu verdim. Gemini; beyaz un kurdunun besin değerinin daha iyi olduğunu ve koloni için kolay bir av olduğunu söyledi. Sizce bu doğru mu?
2. Tüpe larva ve işçi taşımışlar gayet güzel ilerliyorlar.
 

Ekli dosyalar

  • 20260415_122528.jpg
    20260415_122528.jpg
    34.2 KB · Görüntüleme: 5
  • 20260415_122719.jpg
    20260415_122719.jpg
    34.1 KB · Görüntüleme: 5

yağızalp

Majör
Üye
Katılım
30 Ocak 2026
Mesajlar
720
Çözümler
9
Tepkime puanı
395
Aphenogaster splendidanın tüm işçileri çıktı pupa evresindeki hatta prens bile üretmiş koloni şu an yaklaşık olarak 150 işçi oldular messor dentatusda 3 ay sonra işçilerini çıkarttı onunda 8 işçisi yolda 3 işçisi var şu an tek sorunum un kurtlarım bitti mikro kurtlar daha çıkmadı sanırım yine 100 adet un kurdu alıcam neyse şu an elimde 10 tane fln cataglyiphis nodus kraliçesi var 9 unu çevreme dağıtıcam birini kendime almak istiyorum ama ailem pek istemiyor at karıncası çok büyük kaçar diye düşünüyorlar sanırım kendime ayırdığımı bahçede bir yere salıcam ve yuva kurmasını izleyeceğim arada bir o koloniye de bakarım beslerim bayadır güncelleme yapmamışım bu sürede elime 11 camponotus kraliçesi de geçti çok güzel bir tür ama beslemek istemedim neyse haftaya tekrar düzenli güncelleme yapmaya başlıyorum sizin bir öneriniz varmı yada bir eksiğim lgs bitince hepsini yapacağım neyse bu günlük bu kadar yeterli
 

yağızalp

Majör
Üye
Katılım
30 Ocak 2026
Mesajlar
720
Çözümler
9
Tepkime puanı
395
Messora isim bulmam gerek önerileriniz varmı
İşçi sayısı:3
Pupa sayısı:4
Larva:6-8
Yumurta:?
 

Ekli dosyalar

  • IMG-20260609-WA0007.jpeg
    IMG-20260609-WA0007.jpeg
    74.3 KB · Görüntüleme: 12

yağızalp

Majör
Üye
Katılım
30 Ocak 2026
Mesajlar
720
Çözümler
9
Tepkime puanı
395
Aphenogaster splendidalar şu an çok aktifler 1 2 haftadır besleme yapamadım dayanıklılarmış işçi kaybetmedim yarın şekerli su vericem bu saatte bu kadar aktif olmaları uçuş yapma hazırlığımı açlıkmı?

Uçuş yapıyorlar prensleri toplayıp cama koyayımmı?

@anakin bir prensi öldürüp messorlara vermem sorun olurmu koloniler için

@KingCat
 

Ekli dosyalar

  • 20260609_224625.jpg
    20260609_224625.jpg
    50 KB · Görüntüleme: 14
  • 20260609_224622.jpg
    20260609_224622.jpg
    33.5 KB · Görüntüleme: 14
Son düzenleme:

yağızalp

Majör
Üye
Katılım
30 Ocak 2026
Mesajlar
720
Çözümler
9
Tepkime puanı
395
Verdim gitti

Afiyetle yiyorlar kraliçe aldı direkt yemeye başladı evde canlı yemi bitmiş halihazırda alate üreten kolonileri varsa verebilirler ilk proteinlerinide aldılar
 

yağızalp

Majör
Üye
Katılım
30 Ocak 2026
Mesajlar
720
Çözümler
9
Tepkime puanı
395
Test tüpü sistemden düştü 12 kaçak verdim 9 tanesini yakaladım biri ezilmiş sanırım diğeri kayıp koloninin bu kayıplardan zorlanacağını sanmıyorum
 

yağızalp

Majör
Üye
Katılım
30 Ocak 2026
Mesajlar
720
Çözümler
9
Tepkime puanı
395
Daha fazla kaçak buldum birini uyurken üstümde gezerken buldum diğerleri outworld kapağında kaçan 5 işçi maalesef stresten olduğunu düşünüyorum ölmüş 20 tane yakaladım messorlar prensten iz bırakmamış birde sanırım minör pupası var diğer 2 pupadan iri bu beni çok heyecanlandırdı
 

yağızalp

Majör
Üye
Katılım
30 Ocak 2026
Mesajlar
720
Çözümler
9
Tepkime puanı
395
Messor dentatus kolonim 2 minör ve 5 nanitik ile 7 işçiye ulaştı. 9 işçinin gelmesine az kaldı. Bugün tohum yenilemesi ve temizlik yaptım, şu an durumları iyi. Bir de koloni için isim arıyorum, DM'den herkesin fikrini bekliyorum.

Bir de bu koloninin gelişimini hızlandırmak ve daha iri işçi çıkarmak için kurt olarak un kurdundan başka ne tercih etmeliyim? Veya tohum olarak muhabbet kuşu yemi hariç neler verebilirim?
 

Ekli dosyalar

  • 20260619_160302.jpg
    20260619_160302.jpg
    31.6 KB · Görüntüleme: 4
  • 20260619_155102.jpg
    20260619_155102.jpg
    42.9 KB · Görüntüleme: 4
Son düzenleme:

yağızalp

Majör
Üye
Katılım
30 Ocak 2026
Mesajlar
720
Çözümler
9
Tepkime puanı
395
Messor kolonim 11-12 işçiye ulaştı. Yumurta ve larvaları net göremediğim için sayamıyorum ama 7 tane pupa var. Yeni un kurtlarım da çıktı; haftada toplam 6 tane un kurdu vermeyi planlıyorum. Her bir kurt, nanitik işçi boyutu kadar ve ince. Sizce bu besleme düzeni uygun mu? Ayrıca koloni için hâlâ bir isim arıyorum, önerilere açığım.

37206.jpgrenkleri çok güzel ve kolonide bir minör var
 
Üst