Akvaryumum 70x30x40 ölçülerinde. Kaç litre su aldığını hesaplamadım. Akvaryumda 3 tane yetişkin moli balığı, 2 tane corydoras, 5 tane karides, 2 elma salyagngozu ve 6 ve ya 7 tane yavru moli balığı var. Akvaryumumda pipo filtre var ve yedek olarak bir tane iç filtrem var ama başka bir tankım yok.
Akvaryum 84 lt su alıyor. Çok fazla balık olmadığı için zor olmaz. Bakteri kültürü için önereceğim bir şey yok; çünkü bakteri kültürü dediğimiz şey, suyu alıp bir yere taşıyınca yine süreğenliğine devam edebilen bir şey değil maalesef. Daha doğrusu saatlerce bir şişenin içinde durduğunda bakteri kolonileri çöker. Bu da o suyun artık akvaryum özelinde bir şeye yaramayacağı anlamına gelir.
Bana kalırsa baştan bir sistem kurmak daha mantıklı ama bu süreçte de yine bekleyeceksiniz. En iyisi akvaryum suyunu komple boşaltın fakat birazını kendinize ayırın. Güzelce yıkayın ve taşındıktan sonra yeniden kurun.
Ek olarak balıkları bu süre zarfında mümkünse 50 lt bir saklama kabında bakın. Suyunu, ayırdığınız sudan koyabilirsiniz. Saklama kabına diğer yedek filtrenizi, ana tanka da ana kullanılan filtrenizi koyun. Haftalık su değişiminde yedek filtreden çıkan suyu ana tanka koyabilirsiniz.
En mantıklı ve en hızlı kurulum böyle olur diye düşünüyorum. 2. haftanın sonunda ana tanka salyangozları ve diğer temizlikçileri ekleyip, 1 hafta sonra da balıkları geçirirseniz düzen oturur diye düşünüyorum.
Aslında buraya kadar çok zahmetli gibi ama en mantıklı yöntem bana böyle geldi. Başka fikri olan arkadaşlarım varsa yardımcı olacaklardır.