İşçin çıktıysa gerilmeden bakabilirsin dostum. Rahatsız etmeme kısmı ilk işçiye kadar. Şu an şekerli suyla tohumla beslemeni yapmaya başlayabilirsin. Küçük bir pamuğa, bal su karışımı yapıp ver. İlk işçiler bi enerjilerini alsın sonradan varsa canlı yem yoksa tohumla beslenmelerini yapabilirsin.Messor cinsi kraliçem 5 gün önce 2 işçi birden bıraktı bugün ise merakıma yenik düşüp kontrol ettim ve işçi sayısı düzineyi geçti bir anda patladım çok panik oldum ne yapmalıyım?
Dostum düzine oldu ilk işçim değilİşçin çıktıysa gerilmeden bakabilirsin dostum. Rahatsız etmeme kısmı ilk işçiye kadar. Şu an şekerli suyla tohumla beslemeni yapmaya başlayabilirsin. Küçük bir pamuğa, bal su karışımı yapıp ver. İlk işçiler bi enerjilerini alsın sonradan varsa canlı yem yoksa tohumla beslenmelerini yapabilirsin.
Tamam işte hocam gerilmene gerek yok diyorum işçiler çıkmış zaten. Dediğim gibi bal su karışımı ver sonraki gün tohumlarını at tüpün içine. Varsa sonra canlı yem takviyesi yapabilirsin.Dostum düzine oldu ilk işçim değil
Öncelikle sakin oluyorsun, eğer beslemediysen besleme yap ama sakince.Dostum düzine oldu ilk işçim değil
10 15 tane at, Çimenlenmediği sürece tüpte durabilir. O zaman kadar yerler zaten.Teşekürler hocam ama ne kadar yem atmam gerektiğini bilmiyorum 4 adet kırılmış muhabbet kışı yemi attım hemen yediler.
Yumurtalar aynı anda büyümüş gelişmiş sonrasında aynı zamanda yumurtadan çıkmışlar sakin 🙏 .Messor cinsi kraliçem 5 gün önce 2 işçi birden bıraktı bugün ise merakıma yenik düşüp kontrol ettim ve işçi sayısı düzineyi geçti bir anda patladım çok panik oldum ne yapmalıyım?
Hocam ben messorlara şekerli su veriyorum pamukta ama sadece kraliçe gelip içiyor normal midir 7 minör 1 de mediası(?) varİşçin çıktıysa gerilmeden bakabilirsin dostum. Rahatsız etmeme kısmı ilk işçiye kadar. Şu an şekerli suyla tohumla beslemeni yapmaya başlayabilirsin. Küçük bir pamuğa, bal su karışımı yapıp ver. İlk işçiler bi enerjilerini alsın sonradan varsa canlı yem yoksa tohumla beslenmelerini yapabilirsin.
Kraliçe gerektiğinde işçilere verir zaten sorun olan bir hareket değil hocam sıkıntı etmene gerek yok. Hatta denk gelirsen bizzat kraliçenin ağzından işçilerin içtiğini de görebilirsin.Hocam ben messorlara şekerli su veriyorum pamukta ama sadece kraliçe gelip içiyor normal midir 7 minör 1 de mediası(?) var
Eğer işçiler yeni çıktıysa işçiler daha sertleşmediği için kraliçe bizzat içiyordur muhtemelen. İşçiler sertleşince onlar da şekerli su içmeye geleceklerdir. Fakat messorlarda trophallaxis nadiren görüldüğü için kraliçenin besini paylaşacağını sanmıyorum.Hocam ben messorlara şekerli su veriyorum pamukta ama sadece kraliçe gelip içiyor normal midir 7 minör 1 de mediası(?) var
4-5 tanesi çıkalı 2 haftayı geçmiştir muhtemelen ama şekerli suyu koyunca kraliçe hemen geliyo işçiler etrafında dolanıyor ama daha şahit olmadım içtiklerineEğer işçiler yeni çıktıysa işçiler daha sertleşmediği için kraliçe bizzat içiyordur muhtemelen. İşçiler sertleşince onlar da şekerli su içmeye geleceklerdir. Fakat messorlarda trophallaxis nadiren görüldüğü için kraliçenin besini paylaşacağını sanmıyorum.
Bilgi @anakin, Büyük usta10 15 tane at, Çimenlenmediği sürece tüpte durabilir. O zaman kadar yerler zaten.
Yumurtalar aynı anda büyümüş gelişmiş sonrasında aynı zamanda yumurtadan çıkmışlar sakin 🙏 .