Neden olmuş olabilir?

nevzatgns19

Larva
Üye
Katılım
29 May 2026
Mesajlar
77
Çözümler
1
Tepkime puanı
35
Arkadaşlar bugün 6. işçisi çıkmıştı Messor kolonimin. Nanitik işçilerimden birisi ölmüş ve yemişler gibi sabah sağlamdı işçi. Ekte solda çembere aldığım işçi minör gibi yeni çıkan o öldürmüş olabilir mi protein için? Minör mü nanitik mi anlayamadım, yardımcı olursanız sevinirim.
 

Ekli dosyalar

  • WhatsApp Image 2026-06-24 at 16.22.22.jpeg
    WhatsApp Image 2026-06-24 at 16.22.22.jpeg
    24.8 KB · Görüntüleme: 12
  • WhatsApp Image 2026-06-24 at 16.25..jpeg
    WhatsApp Image 2026-06-24 at 16.25..jpeg
    29 KB · Görüntüleme: 12

İlyas16

Nanitik
Üye
Katılım
8 May 2026
Mesajlar
162
Çözümler
1
Tepkime puanı
123
Birçok sebepten olabilir. Tüpte bir yere yapışıp çıkamamış ve ölmüş, protein sıkıntısı yaşamışlar ve 1 işçi kendisini feda etmiş (bu elindeki Messorlar için çok olası değil), aklımda ömrünü doldurmuş olması var ama kolonin yeni galiba 6. işçiyi alıyorsan. Daha büyük bir sebep olarak mite basmış olabilir, bu da çok olası değil. Biraz bekle farklı bir ölüm olursa problem vardır artık. Bide koloni beslenmeden önceki yani kraliçenin kendi besinleri ile ürettiği işçilerin hepsi nanitik geçiyor yanlışım yoksa.
 

nevzatgns19

Larva
Üye
Katılım
29 May 2026
Mesajlar
77
Çözümler
1
Tepkime puanı
35
İlk işçim 12 Haziranda çıkmıştı. Daha 2 hafta olmamış ömrünün dolduğunu düşünmüyorum, yeni işçiden şüpheleniyorum dediğim gibi. Fotoğrafta anlaşılıyor mu bilmiyorum ama yanındaki nanitikten biraz daha büyük ben gözümle ayırt edebiliyorum. Dediğiniz gibi protein ihtiyacı için kendini feda etmiş de olabilir işçi. Eğer sorun devam ederse protein takviyesi yapmaya başlayacağım.
 
Üst