Neden öldü?

Sevgimvatan

Yumurta
Üye
Katılım
7 Haz 2026
Mesajlar
13
Tepkime puanı
2
Merhaba, yaklaşık 12 gün önce bulduğum ve test tüpüne yerleştirdiğim Formica rufibarbis kraliçem öldü. Sebebinin ne olabileceği hakkında fikir almak istiyorum.

Benzer deneyimi olan varsa yardımcı olursa sevinirim.
 

Ekli dosyalar

  • 20260621_162004.jpg
    20260621_162004.jpg
    65 KB · Görüntüleme: 29

yağızalp

Majör
Üye
Katılım
30 Ocak 2026
Mesajlar
680
Çözümler
9
Tepkime puanı
366
Merhaba, yaklaşık 12 gün önce bulduğum ve test tüpüne yerleştirdiğim Formica rufibarbis kraliçem öldü. Sebebinin ne olabileceği hakkında fikir almak istiyorum.

Benzer deneyimi olan varsa yardımcı olursa sevinirim.
Parazit olabilir doğuştan bir hastalığı olabilir yüzlerce binlerce kraliçe yuva arıyor ama sadece çok azı büyük bir koloni kurabiliyor
 

Q2ATL

Yumurta
Üye
Katılım
12 Haz 2026
Mesajlar
7
Tepkime puanı
2
çok sitrese soktuysan ölmüş olabilir. tüpü karanlık yapmak için kullandıgın kagıdı çok açıp baktınmı
 

Sevgimvatan

Yumurta
Üye
Katılım
7 Haz 2026
Mesajlar
13
Tepkime puanı
2
2-3 günde bir bakıyordum ama bir şey fark ettim: Tüpü masaya koymuştum. Annem temizlik yaparken masayı epey sallıyor, sanırım bu yüzden olmuş olabilir.
 

BahadirSarp

Brachypterous
Yardımsever
Üye
Katılım
29 Ağu 2024
Mesajlar
1,663
Çözümler
41
Tepkime puanı
1,231
2-3 günde bir bakıyordum ama bir şey fark ettim: Tüpü masaya koymuştum. Annem temizlik yaparken masayı epey sallıyor, sanırım bu yüzden olmuş olabilir.
Formicalar çok stresli 2-3 günde bakmanız çok olmuş 2 haftada bir filan kontrol etmeniz gerekirdi ki bence ilk işçi çıkana kadar bakmamak lazım.
 
Üst