- Katılım
- 7 Haz 2026
- Mesajlar
- 13
- Tepkime puanı
- 2
Parazit olabilir doğuştan bir hastalığı olabilir yüzlerce binlerce kraliçe yuva arıyor ama sadece çok azı büyük bir koloni kurabiliyorMerhaba, yaklaşık 12 gün önce bulduğum ve test tüpüne yerleştirdiğim Formica rufibarbis kraliçem öldü. Sebebinin ne olabileceği hakkında fikir almak istiyorum.
Benzer deneyimi olan varsa yardımcı olursa sevinirim.
Bende o yönde düşünüyorum bence asit salarak kendini öldürdü.çok sitrese soktuysan ölmüş olabilir. tüpü karanlık yapmak için kullandıgın kagıdı çok açıp baktınmı
Formicalar çok stresli 2-3 günde bakmanız çok olmuş 2 haftada bir filan kontrol etmeniz gerekirdi ki bence ilk işçi çıkana kadar bakmamak lazım.2-3 günde bir bakıyordum ama bir şey fark ettim: Tüpü masaya koymuştum. Annem temizlik yaparken masayı epey sallıyor, sanırım bu yüzden olmuş olabilir.
Acemiliğime denk geldi ya. Bir sonraki sefer daha dikkatli olacağım.Formicalar çok stresli 2-3 günde bakmanız çok olmuş 2 haftada bir filan kontrol etmeniz gerekirdi ki bence ilk işçi çıkana kadar bakmamak lazım.
Lasiuslar ve tetralar strese girmiyorlar gün aşırı kontrol ediyorum bana mısın demiyorlar. Tercih edebilirsin yani bunlardan.Acemiliğime denk geldi ya. Bir sonraki sefer daha dikkatli olacağım.