Messor kraliçem outworlde geziyor

Alpidemir

Yumurta
Üye
Katılım
18 Ocak 2022
Mesajlar
7
Tepkime puanı
2
Herkese merhaba 10 işçili bir Messor kolonim var. Zararı olmayacağını düşünerek birazsa hevesle ufak bir outworld bağladım. Bugün farkettim kraliçe outworlde çıkıyor bunun bir sebebi olabilir mi veya zararı var mıdır ? Ve internette hep görüyorum 5-6 işçili kolonilerde bir sürü yumurta var benim kolonimde 3 veya 4 tane yumurta var. Sizce normal mi ?
 

Ekli dosyalar

  • IMG_1474.png
    IMG_1474.png
    118.7 KB · Görüntüleme: 26

Digna34

Larva
Üye
Katılım
27 Nis 2026
Mesajlar
52
Tepkime puanı
31
Bu şekilde dolaşması normal değil diye düşünüyorum. Test tüpünün içi kirli veya karanlık olmamasından kaynaklı olabilir, çok fazla strese girdiyse yeni bir yer arıyor olabilir.

Nem veya nemsizlikten kaynaklıda olabilir.
 

Alpidemir

Yumurta
Üye
Katılım
18 Ocak 2022
Mesajlar
7
Tepkime puanı
2
Cevabun
Bu şekilde dolaşması normal değil diye düşünüyorum. Test tüpünün içi kirli veya karanlık olmamasından kaynaklı olabilir, çok fazla strese girdiyse yeni bir yer arıyor olabilir.

Nem veya nemsizlikten kaynaklıda olabilir.
Cevabın için teşekkürler, tüpte su var etrafı da kırmızı asetat ile kaplı
 

Digna34

Larva
Üye
Katılım
27 Nis 2026
Mesajlar
52
Tepkime puanı
31
Her şeyi kontrol edip yine de normal olduğunu düşünüyorsan belki de outworld çok fazla gelmiş olabilir. 10 işçili bir koloni için outworld biraz büyük, kraliçe karınca için ise stresli olmuş olabilir.
 

Alpidemir

Yumurta
Üye
Katılım
18 Ocak 2022
Mesajlar
7
Tepkime puanı
2
Her şeyi kontrol edip yine de normal olduğunu düşünüyorsan belki de outworld çok fazla gelmiş olabilir. 10 işçili bir koloni için outworld biraz büyük, kraliçe karınca için ise stresli olmuş olabilir.
Biraz daha takip edeceğim bakalım sürekli olarak yapıyor mu
 

emre9293

Asker
Üye
Katılım
8 Tem 2025
Mesajlar
1,040
Çözümler
38
Tepkime puanı
693
Herkese merhaba 10 işçili bir Messor kolonim var. Zararı olmayacağını düşünerek birazsa hevesle ufak bir outworld bağladım. Bugün farkettim kraliçe outworlde çıkıyor bunun bir sebebi olabilir mi veya zararı var mıdır ? Ve internette hep görüyorum 5-6 işçili kolonilerde bir sürü yumurta var benim kolonimde 3 veya 4 tane yumurta var. Sizce normal mi ?
Tüp şartları normalse bu durumun anormal olduğunu düşünmüyorum. Outworld küçük olduğu ve tohumların orda olması sebebiyle çıkmış bana kalırsa. Fotoğraftan anladığım kadarıyla zaten pek ışık almayan bir yerde duruyor.
 

Digna34

Larva
Üye
Katılım
27 Nis 2026
Mesajlar
52
Tepkime puanı
31
Hocam, bir kraliçe karıncanın tek başına tohum için yuvasını terk etmesini ben mantıklı bulmuyorum. Bana kalırsa incelenmesi gereken bir durum ancak devamlı böyle yapmıyorsa çok da sorgulanmasına gerek yok tabiki.
Tüp şartları normalse bu durumun anormal olduğunu düşünmüyorum. Outworld küçük olduğu ve tohumların orda olması sebebiyle çıkmış bana kalırsa. Fotoğraftan anladığım kadarıyla zaten pek ışık almayan bir yerde duruyor.
 

emre9293

Asker
Üye
Katılım
8 Tem 2025
Mesajlar
1,040
Çözümler
38
Tepkime puanı
693
Hocam, bir kraliçe karıncanın tek başına tohum için yuvasını terk etmesini ben mantıklı bulmuyorum. Bana kalırsa incelenmesi gereken bir durum ancak devamlı böyle yapmıyorsa çok da sorgulanmasına gerek yok tabiki.
Hocam zaten ben bir kraliçe karıncanın tek başına tohum için yuvasını terk etmesinin gerçek olamayacak kadar saçma olduğunu düşünüyorum. Böyle bir şey kraliçenin doğasına aykırı zaten.
 

anakin

Süper Koloni
Yardımsever
Üye
Katılım
18 Nis 2025
Mesajlar
2,541
Çözümler
122
Tepkime puanı
2,343
Herkese merhaba 10 işçili bir Messor kolonim var. Zararı olmayacağını düşünerek birazsa hevesle ufak bir outworld bağladım. Bugün farkettim kraliçe outworlde çıkıyor bunun bir sebebi olabilir mi veya zararı var mıdır ? Ve internette hep görüyorum 5-6 işçili kolonilerde bir sürü yumurta var benim kolonimde 3 veya 4 tane yumurta var. Sizce normal mi ?
Çoğu zaman stresten kaynaklanıyor. 1 gün bakmayın sakinleşsin.
 

Alpidemir

Yumurta
Üye
Katılım
18 Ocak 2022
Mesajlar
7
Tepkime puanı
2
Bir süre takip ettim. Daha yakından bakınca birkaç parça pamuğu tüpün ağzına taşıdığını farkettim. Pamuğu getirdikten sonrada çıkıp outworlde bakıyor. Muhtemelen outworld rahatsız etti ve yuvayı kapatmak istediler gibi yorumladım. Outworld söktüm tamamen karanlık bir ortama kaldım birkaç gün sonra durumu tekrar kontrol edeceğim
 
Üst