Kraliçeler yumurtluyor mu?

İbrahim06

Yumurta
Üye
Katılım
19 Tem 2025
Mesajlar
5
Tepkime puanı
1
Merhaba,
Tam 1 hafta önce doğada buluğum 2 adet messor sp olarak bildiğim kraliçe karıncaların altında ufak yuvarlak beyaz şeyler var.

Bunlar yumurta mı?
Eğer yumurtaysa evreleri nasıl ilerleyecek?
Kraliçeyi herhangi bir şeyle beslemeli miyim?


Şimdilik dışı kırmızı asetat kağıdı ile sarılı dip taraflarında su bulunan cam test tüplerinde muhafaza ediyorum.
b7fd45b6-a1ba-48b2-8a03-52bb09d233f4.jpegdc196946-004d-4a68-9298-045a33820294.jpeg
 

SasuKe1

Phragmotic
Üye
Katılım
27 Mar 2025
Mesajlar
780
Çözümler
31
Tepkime puanı
738
Evet yumurta, en fazla haftada 1 kez açıp bakın tüpe. Besin vermenize gerek yok. Yumurtlar biraz büyüyecek sonra kavisli bir larva şeklini alacak en son da pupa haline geçecek. yaklaşık 30 güne ilk işçiniz çıkar diye düşünüyorum.
 

Forodrenn

Yumurta
Üye
Katılım
30 Ocak 2026
Mesajlar
44
Tepkime puanı
11
Evet yumurta, en fazla haftada 1 kez açıp bakın tüpe. Besin vermenize gerek yok. Yumurtlar biraz büyüyecek sonra kavisli bir larva şeklini alacak en son da pupa haline geçecek. yaklaşık 30 güne ilk işçiniz çıkar diye düşünüyorum.
ben kraliçemi bulalı 13 gün oluyor hala bir yumurtalama yok ortada bu normal mi
 

Forodrenn

Yumurta
Üye
Katılım
30 Ocak 2026
Mesajlar
44
Tepkime puanı
11
sıcaklıla ilgili olabilir. Yaşam şartları nasıl?
dolabımın içinde karanlık ortamda bekliyor çok soğuk bir yerde değil fakat acemiliğimdendir ki hergün karıncayı kontrol ettim sanırım strese girdi

aç bırakılması söylenmişti ben kıyamayıp biraz tohum ve şekerli su verdim

ve sürekli yer değiştiriyor pamukları kazmaya çalışıyor acaba pamuğa su mu gitmiyor fotoğraf atsam yorumlar mısınız

Fotoğraf:
 

Ekli dosyalar

  • IMG_6995.jpeg
    IMG_6995.jpeg
    39.8 KB · Görüntüleme: 3
  • IMG_6996.jpeg
    IMG_6996.jpeg
    42.1 KB · Görüntüleme: 3
  • IMG_6994.jpeg
    IMG_6994.jpeg
    63 KB · Görüntüleme: 3
Son düzenleme:

anakin

Süper Koloni
Yardımsever
Üye
Katılım
18 Nis 2025
Mesajlar
2,518
Çözümler
122
Tepkime puanı
2,310
dolabımın içinde karanlık ortamda bekliyor çok soğuk bir yerde değil fakat acemiliğimdendir ki hergün karıncayı kontrol ettim sanırım strese girdi

aç bırakılması söylenmişti ben kıyamayıp biraz tohum ve şekerli su verdim
stresten hocam karıncayı baya strese sokmuşsunuz. 10 günde bir kontrol edin dolabın da 25 derece civarında olduğundan emin olun çünkü messorlar için 22 derece alt sınır eğer sizin dolap 20 dereceyse bundan dolayı yumurtlamaz yada geç işçi çıkarır.

+Pamuk tam ıslanmamış galiba fotoğraf pek net değil belli olmuyor. Zaten kaçmaya çalışıyor isterseniz kç kanalındaki rehbere göre yeni bir tüp hazırlayıp ona transfer edin.
 

Forodrenn

Yumurta
Üye
Katılım
30 Ocak 2026
Mesajlar
44
Tepkime puanı
11
stresten hocam karıncayı baya strese sokmuşsunuz. 10 günde bir kontrol edin dolabın da 25 derece civarında olduğundan emin olun çünkü messorlar için 22 derece alt sınır eğer sizin dolap 20 dereceyse bundan dolayı yumurtlamaz yada geç işçi çıkarır.

+Pamuk tam ıslanmamış galiba fotoğraf pek net değil belli olmuyor. Zaten kaçmaya çalışıyor isterseniz kç kanalındaki rehbere göre yeni bir tüp hazırlayıp ona transfer edin.
teşekkür ederim ilk karıncam biraz acemice oldu ):
 

anakin

Süper Koloni
Yardımsever
Üye
Katılım
18 Nis 2025
Mesajlar
2,518
Çözümler
122
Tepkime puanı
2,310
teşekkür ederim ilk karıncam biraz acemice oldu ):
Hocam eğer asetat kağıdı kullanıyorsanız titreşimsiz bir yere koyup strese sokmadan izleyebilirsiniz ben öyle yapmıştım ilk kraliçemde merakımı gidermek için.
 

BahadirSarp

Brachypterous
Yardımsever
Üye
Katılım
29 Ağu 2024
Mesajlar
1,663
Çözümler
41
Tepkime puanı
1,231
dolabımın içinde karanlık ortamda bekliyor çok soğuk bir yerde değil fakat acemiliğimdendir ki hergün karıncayı kontrol ettim sanırım strese girdi

aç bırakılması söylenmişti ben kıyamayıp biraz tohum ve şekerli su verdim
Bu hobide bir şeyin neden yapıldığını mutlaka sorgulayın kraliçeleri aç bırakmıyoruz biz kraliçeler çiftleştikten sonra karada daha hızlı haraket etmek ve rahat yuva kazmak için kanatlarını dökerler kanat dökmek demek kanat kaslarının yakılması anlamına geliyor bu yüzden türkiyede bulunan çoğu karınca cinsini ilk işçisi çıkana kadar beslememek gerek.
 

Forodrenn

Yumurta
Üye
Katılım
30 Ocak 2026
Mesajlar
44
Tepkime puanı
11
Bu hobide bir şeyin neden yapıldığını mutlaka sorgulayın kraliçeleri aç bırakmıyoruz biz kraliçeler çiftleştikten sonra karada daha hızlı haraket etmek ve rahat yuva kazmak için kanatlarını dökerler kanat dökmek demek kanat kaslarının yakılması anlamına geliyor bu yüzden türkiyede bulunan çoğu karınca cinsini ilk işçisi çıkana kadar beslememek gerek.
evet benimkininde kanatları yok fakat hayvan çok zayıflamıştı ilk aldığım günki gibi değildi o yüzden vermiştim ):
 
Üst