Formikaryum mu, yoksa tüp mü?

CLYENSE

Minör
Üye
Katılım
11 Tem 2025
Mesajlar
248
Çözümler
3
Tepkime puanı
228
Merhabalar, bugün aklıma takılan birkaç soru ile sizlerleyim. Fazla deneyimim olmayan bir konu olan formikaryum konusuna değineceğim. Kolonilerime test tüpünde bakıyorum ama nedense formikaryum gibi bir alanın daha hoş, daha şık ve rahat olacağını düşünüyorum. Formikaryumu yazıcıdan basmak yerine, ytong ile kendi elimle yapmayı planlıyorum açıkçası. Formikaryumda mümkünse Camponotus cinsi koloni beslemeyi düşünüyorum. Deneyim ve tecrübe sahibi hobi sakinleri, formikaryum kullanmanın iyi ve kötü yanlarını belirterek beni aydınlatırsa sevinirim. Temel başlıkta aklımdaki sorular şunlar öncelikle:

  • Formikaryum ve outworld bağlantısının çok fazla yer kaplaması,
  • Kirlenme problemi ve bakımı,
  • Nemi nasıl ayarlarım, içerideki nem dengesi nasıl olmalı,
  • Koloni boyutuna göre ne tarz bir boyutta formikaryum kullanmalıyım?
Son olarak. Sizin formikaryum deneyimleriniz nasıldı?
 

yağızalp

Majör
Üye
Katılım
30 Ocak 2026
Mesajlar
710
Çözümler
9
Tepkime puanı
387
Hiç beslemedim ancak tüplü sistem daha çok tercih ediliyor deneyimli biri yazarsa daha net bir sonuca ulaşabiliriz
 
Üst