Canlı yem elimde patladı

İlyas16

Nanitik
Üye
Katılım
8 May 2026
Mesajlar
157
Çözümler
1
Tepkime puanı
120
Canlı yem biraz elimde patladı. Bugün Karınca Sanatı'ndan 50 un kurdu ve birkaç tane 3D baskı siparişi verdim fakat sipariş süresi 2-3 haftayı bulur diyor. Bir kraliçemin ilk işçilerine çok az bir vakit kalmışken ve tam da Cataglyphis kraliçesi bulmuşken bu durum biraz kötü oldu. Bu birkaç haftayı yumurta veya kıyma gibi şeyler ve şekerli su ile idare edebilirler mi? Bunun sağlıksız olduğunu ben de biliyorum ama elimden bir şey gelmiyor, siparişleri beklemek zorundayım. Böyle bir süre olacağı aklımdan geçmiyordu, acemiliğime geldi. Ne yapmalıyım sizce?
 

KayraButler

Pupa
Üye
Katılım
11 Nis 2026
Mesajlar
201
Tepkime puanı
95
Canlı yem biraz elimde patladı. Bugün Karınca Sanatı'ndan 50 un kurdu ve birkaç tane 3D baskı siparişi verdim fakat sipariş süresi 2-3 haftayı bulur diyor. Bir kraliçemin ilk işçilerine çok az bir vakit kalmışken ve tam da Cataglyphis kraliçesi bulmuşken bu durum biraz kötü oldu. Bu birkaç haftayı yumurta veya kıyma gibi şeyler ve şekerli su ile idare edebilirler mi? Bunun sağlıksız olduğunu ben de biliyorum ama elimden bir şey gelmiyor, siparişleri beklemek zorundayım. Böyle bir süre olacağı aklımdan geçmiyordu, acemiliğime geldi. Ne yapmalıyım sizce?
2-3 Hafta çok uzun bir süre değilmi neden öyle 2-3 hafta
 

İlyas16

Nanitik
Üye
Katılım
8 May 2026
Mesajlar
157
Çözümler
1
Tepkime puanı
120
2-3 Hafta çok uzun bir süre değilmi neden öyle 2-3 hafta
Okuldan dolayı meşgulmüş site sahibi. Şu an siteye baktım, 6 Temmuz'a kadar yeni siparişler kapalı. Eğer benim siparişim alındıysa en geç 6 Temmuz'a kadar gelir muhtemelen. Yine geç bir süre ama elden bir şey gelmez herhalde. Site sahibi elindeki siparişleri bitirdikten sonra yeni sipariş alımı yapacak.
 

isimsizadam

Pupa
Üye
Katılım
15 Ocak 2022
Mesajlar
103
Tepkime puanı
66
Canlı yem biraz elimde patladı. Bugün Karınca Sanatı'ndan 50 un kurdu ve birkaç tane 3D baskı siparişi verdim fakat sipariş süresi 2-3 haftayı bulur diyor. Bir kraliçemin ilk işçilerine çok az bir vakit kalmışken ve tam da Cataglyphis kraliçesi bulmuşken bu durum biraz kötü oldu. Bu birkaç haftayı yumurta veya kıyma gibi şeyler ve şekerli su ile idare edebilirler mi? Bunun sağlıksız olduğunu ben de biliyorum ama elimden bir şey gelmiyor, siparişleri beklemek zorundayım. Böyle bir süre olacağı aklımdan geçmiyordu, acemiliğime geldi. Ne yapmalıyım sizce?
Pet shop, akvaryum ve olta/kamp malzemeleri mağazalarından canlı yem bulabilirsin muhtemelen.
 

İlyas16

Nanitik
Üye
Katılım
8 May 2026
Mesajlar
157
Çözümler
1
Tepkime puanı
120
Pet shop, akvaryum ve olta/kamp malzemeleri mağazalarından canlı yem bulabilirsin muhtemelen.
Yakınımdaki bütün yerlere baktım, ellerinde olan canlı yemlerin satışını yapmıyorlar. Sadece merkeze gitmek gibi bir seçeneğim var (orada da bulamayabilirim). Yarın tekrar bir şansımı deneyeceğim, merkezdeki petshopları teker teker arayıp soracağım artık.
 

anakin

Süper Koloni
Yardımsever
Üye
Katılım
18 Nis 2025
Mesajlar
2,564
Çözümler
124
Tepkime puanı
2,368
Canlı yem biraz elimde patladı. Bugün Karınca Sanatı'ndan 50 un kurdu ve birkaç tane 3D baskı siparişi verdim fakat sipariş süresi 2-3 haftayı bulur diyor. Bir kraliçemin ilk işçilerine çok az bir vakit kalmışken ve tam da Cataglyphis kraliçesi bulmuşken bu durum biraz kötü oldu. Bu birkaç haftayı yumurta veya kıyma gibi şeyler ve şekerli su ile idare edebilirler mi? Bunun sağlıksız olduğunu ben de biliyorum ama elimden bir şey gelmiyor, siparişleri beklemek zorundayım. Böyle bir süre olacağı aklımdan geçmiyordu, acemiliğime geldi. Ne yapmalıyım sizce?
Ankara, adana veya antalya canlı yemden almanızı öneririm. Ben de sizin gibi karınca sanatından bir alışveriş yaptım. 42 gün sonra geldi. Üstüne bir de eksik geldi. Kendisine yazmama rağmen cevap vermedi. Yani demem o ki o siparişe çok umut bağlamayın.
 

İlyas16

Nanitik
Üye
Katılım
8 May 2026
Mesajlar
157
Çözümler
1
Tepkime puanı
120
Ankara, adana veya antalya canlı yemden almanızı öneririm. Ben de sizin gibi karınca sanatından bir alışveriş yaptım. 42 gün sonra geldi. Üstüne bir de eksik geldi. Kendisine yazmama rağmen cevap vermedi. Yani demem o ki o siparişe çok umut bağlamayın.
Bu cevaplar olan ümidimi de kırdı xd. Dediğiniz sitelerde düşük adet alamıyorum ama minimum 100 adet alabilirim. Şu an besleyeceğim 2 karınca var sadece, hepsini böceğe dönüştürmek de istemiyorum. Yarın petshoplarla konuşacağım; eğer onların da elinde yoksa mecbur Karınca Sanatı'ndaki siparişimi iptal edip dediğiniz yerlerden almak zorunda kalacağım.
 

yağızalp

Majör
Üye
Katılım
30 Ocak 2026
Mesajlar
710
Çözümler
9
Tepkime puanı
387
2 3 hafta bencede fazla bu süre boyunca satıcıya sürekli sormanı öneririm bir arkadaşımda aynı siteden malzeme aldı yaklaşık 2 ay sonra eline ulaştı
 

İlyas16

Nanitik
Üye
Katılım
8 May 2026
Mesajlar
157
Çözümler
1
Tepkime puanı
120
2 3 hafta bencede fazla bu süre boyunca satıcıya sürekli sormanı öneririm bir arkadaşımda aynı siteden malzeme aldı yaklaşık 2 ay sonra eline ulaştı
Dediğiniz gibi, 3 günde bir sipariş durumunu kontrol ederim. 2 ay bayağı fazla ya, umarım benim siparişte o kadar gecikme olmaz.
 

sedatettin

Nanitik
Üye
Katılım
15 Nis 2026
Mesajlar
302
Çözümler
1
Tepkime puanı
142
Hocam hayvana dışarıdan ilaçsız böcek bulmayı deneyebilirsiniz, ne de olsa hayvanlar dışarıda sizin elinizdeki kadar lüks yaşamıyor yani ne bulurlarsa onu yiyorlar
 

İlyas16

Nanitik
Üye
Katılım
8 May 2026
Mesajlar
157
Çözümler
1
Tepkime puanı
120
Açıkçası bu durumu ben de öyle düşünüyorum. Dışarıda olan bir koloni yine dışarıdan böcek yiyecek, onlarda neden bu ilaçlanmış veya parazit durumu olmuyor?
 

yağızalp

Majör
Üye
Katılım
30 Ocak 2026
Mesajlar
710
Çözümler
9
Tepkime puanı
387
Karıncaların sağlığını olumsuz etkiliyor parazit riski var ilaçdan koloni zehirlenebilir doğadakiler tabiki steril yemlere ulaşamıyor ama ilaçlı böcek yemenin bir bedeli oluyor
 

İlyas16

Nanitik
Üye
Katılım
8 May 2026
Mesajlar
157
Çözümler
1
Tepkime puanı
120
Karıncaların sağlığını olumsuz etkiliyor parazit riski var ilaçdan koloni zehirlenebilir doğadakiler tabiki steril yemlere ulaşamıyor ama ilaçlı böcek yemenin bir bedeli oluyor
Elimde inan başka seçenek yok. Karınca Sanatı'yla iletişime geçip un kurdu siparişini iptal edeceğim, başka bir yerden alacağım. Bu hafta gelmesi lazım gerçekten.

Forumda 30-50 adet un kurdu gönderecek varsa kargo ücretini öderim.
 

anakin

Süper Koloni
Yardımsever
Üye
Katılım
18 Nis 2025
Mesajlar
2,564
Çözümler
124
Tepkime puanı
2,368
Elimde inan başka seçenek yok. Karınca Sanatı'yla iletişime geçip un kurdu siparişini iptal edeceğim, başka bir yerden alacağım. Bu hafta gelmesi lazım gerçekten.

Forumda 30-50 adet un kurdu gönderecek varsa kargo ücretini öderim.
Ben ankara canlı yemden aldım. Bu gün alırsanız çarşamba günü kargoya verilecek, kargo da 2 gün bekletiyor yine cuma günü elinizde olur. Olmasa bile hiç bir karınca 1 hafta proteinsiz kalmaktan ölmez.
 

İlyas16

Nanitik
Üye
Katılım
8 May 2026
Mesajlar
157
Çözümler
1
Tepkime puanı
120
Ben ankara canlı yemden aldım. Bu gün alırsanız çarşamba günü kargoya verilecek, kargo da 2 gün bekletiyor yine cuma günü elinizde olur. Olmasa bile hiç bir karınca 1 hafta proteinsiz kalmaktan ölmez.
Kargo ücreti ne kadar kesiyor? Mecbur 100 adet alıp ya bol bol vereceğim karıncalara ya da dışarıdaki kolonileri falan beslerim artık.
 

anakin

Süper Koloni
Yardımsever
Üye
Katılım
18 Nis 2025
Mesajlar
2,564
Çözümler
124
Tepkime puanı
2,368
Kargo ücreti ne kadar kesiyor? Mecbur 100 adet alıp ya bol bol vereceğim karıncalara ya da dışarıdaki kolonileri falan beslerim artık.
Iki çeşit alabilirsiniz. Ben öyle yaptım değiştire değiştire veriyorum.
 

İlyas16

Nanitik
Üye
Katılım
8 May 2026
Mesajlar
157
Çözümler
1
Tepkime puanı
120
Iki çeşit alabilirsiniz. Ben öyle yaptım değiştire değiştire veriyorum.
Morio kurdu mu diyorsunuz?

Birazdan ATM'ye gideceğim. Morio kurdu ve un kurdu alıyorum öyleyse. Morio kurtlarını da aynı şekil un kurdu yemliğiyle kullanabilirim herhalde.
 

anakin

Süper Koloni
Yardımsever
Üye
Katılım
18 Nis 2025
Mesajlar
2,564
Çözümler
124
Tepkime puanı
2,368
Morio kurdu mu diyorsunuz?

Birazdan ATM'ye gideceğim. Morio kurdu ve un kurdu alıyorum öyleyse. Morio kurtlarını da aynı şekil un kurdu yemliğiyle kullanabilirim herhalde.
Buffalo kurdunu kast etmiştim ama o da olur.
 
Üst