Bu kraliçeyi geçen sezon kış uykusuna yatırmak üzere arkadaşımdan aldım. Ama arkadaş bu koloninin büyümediğini işçi sayısının aynı kaldığını söyledi. Bende o bakamamıştır diye düşündüm. Koloniyi uykuya yatırdım ve çıkardıktan sonra klasik şekerli su ve protein beslemeleri yapmaya başladım. Uykudan sonra yaklaşık 2 hafta falan koloni gayet iyi besleniyordu. Sanırım 5 6 işçi falan vardı. Bir süre sonra koloni verdiğim un kurtlarını yememeye başladı. Davranışlarını inceledim, baktım işçiler sanki un kurdunu tehdit olarak görüp ona karşı savunma yapıyorlardı. Çene açıyor veya iğne batırmaya çalışıyorlardı. Sonra baktım şekerli suyu da adam gibi içmemeye başladılar. Sonra işçiler teker teker ölmeye başladı, sadece kraliçe kaldı. Bu türden başka bir arkadaşımda daha var (aynı olduklarını düşünüyoruz) ve o da aynı şeyleri yaşıyormuş. Koloni büyümüyor ve un kurdu yemiyorlar dedi. Alternatif proteinler de denedik ama yine sonuç aynı. Bu türe özel birşey mi, biz bir yerde yanlış mı yapıyoruz bilmiyorum artık nefret ettirdi kendinden bu koloni. Lütfen yardımcı olun benden kaynaklı mı yoksa türden kaynaklı mı veya başka bir durum mu var? Teşekkürler.