Camponotus Kraliçesi Yumurtlamıyor

Veysnmz

Yumurta
Üye
Katılım
6 Eyl 2025
Mesajlar
42
Tepkime puanı
15
Bu kraliçeyi geçen sezon kış uykusuna yatırmak üzere arkadaşımdan aldım. Ama arkadaş bu koloninin büyümediğini işçi sayısının aynı kaldığını söyledi. Bende o bakamamıştır diye düşündüm. Koloniyi uykuya yatırdım ve çıkardıktan sonra klasik şekerli su ve protein beslemeleri yapmaya başladım. Uykudan sonra yaklaşık 2 hafta falan koloni gayet iyi besleniyordu. Sanırım 5 6 işçi falan vardı. Bir süre sonra koloni verdiğim un kurtlarını yememeye başladı. Davranışlarını inceledim, baktım işçiler sanki un kurdunu tehdit olarak görüp ona karşı savunma yapıyorlardı. Çene açıyor veya iğne batırmaya çalışıyorlardı. Sonra baktım şekerli suyu da adam gibi içmemeye başladılar. Sonra işçiler teker teker ölmeye başladı, sadece kraliçe kaldı. Bu türden başka bir arkadaşımda daha var (aynı olduklarını düşünüyoruz) ve o da aynı şeyleri yaşıyormuş. Koloni büyümüyor ve un kurdu yemiyorlar dedi. Alternatif proteinler de denedik ama yine sonuç aynı. Bu türe özel birşey mi, biz bir yerde yanlış mı yapıyoruz bilmiyorum artık nefret ettirdi kendinden bu koloni. Lütfen yardımcı olun benden kaynaklı mı yoksa türden kaynaklı mı veya başka bir durum mu var? Teşekkürler.
 

Ekli dosyalar

  • IMG_20260622_155545_112.jpg
    IMG_20260622_155545_112.jpg
    13.3 KB · Görüntüleme: 9
  • IMG_20260622_155615_511.jpg
    IMG_20260622_155615_511.jpg
    15.6 KB · Görüntüleme: 9

anakin

Süper Koloni
Yardımsever
Üye
Katılım
18 Nis 2025
Mesajlar
2,539
Çözümler
122
Tepkime puanı
2,343
Buffalo kurdu denediniz mi?
 

CLYENSE

Minör
Üye
Katılım
11 Tem 2025
Mesajlar
238
Çözümler
3
Tepkime puanı
217
Merhabalar, aktif olarak dört farklı Camponotus kolonisi bakmaktayım ve hepsi birbirinden farklı gruplar. Öncelikle kendi gözlemlerimden size bahsetmek isterim: Camponotuslar genellikle bir yemi çok fazla tükettiğinde veya iki kere üst üste verildiğinde ilgi göstermeme ihtimalleri çok yüksek olan canlılar. En başta kolonilerime un kurdu veriyordum, kısa süre sonra yememeye başladılar ve işçi sayısı belli bir kıstasta sabitlendi. Buffalo kurdu takviyesi denediğimde işçiler çok fazla tüketiyor ve nedense sıkılmıyor gibiler. Yaklaşık altı aydır tüm kolonilerime sadece buffalo kurdu ve tartara desteği veriyorum; "campo"lar bu iki canlı yem için heyecanlanıyor. 'Farklı protein kaynakları denedik,' derken ne gibi kaynakları denediniz ve gözlemleriniz nelerdir?
 

CLYENSE

Minör
Üye
Katılım
11 Tem 2025
Mesajlar
238
Çözümler
3
Tepkime puanı
217
Herhangi bir sorum yok. Kraliçenin neden işçi çıkarmadığı veya işçilerin neden öldüğü konusunda birkaç fikir edinmek istedim ve Camponotus kolonimden az çok edindiğim bilgi ve deneyimi arkadaşla paylaşmak istedim.
Emoji'yi soruyorsanız ise şaşırtıcı bir konuya değindiğiniz için etkilendiğimden dolayı Buffalo kurdu konusunda aynı fikirdeyiz diye
 

anakin

Süper Koloni
Yardımsever
Üye
Katılım
18 Nis 2025
Mesajlar
2,539
Çözümler
122
Tepkime puanı
2,343
Herhangi bir sorum yok. Kraliçenin neden işçi çıkarmadığı veya işçilerin neden öldüğü konusunda birkaç fikir edinmek istedim ve Camponotus kolonimden az çok edindiğim bilgi ve deneyimi arkadaşla paylaşmak istedim.
Emoji'yi soruyorsanız ise şaşırtıcı bir konuya değindiğiniz için etkilendiğimden dolayı Buffalo kurdu konusunda aynı fikirdeyiz diye
Ben camponotus kraliçem de çok sevmişti de ondan söyledim. Bütün kurdu ~5 dk'da yedi.
 

Veysnmz

Yumurta
Üye
Katılım
6 Eyl 2025
Mesajlar
42
Tepkime puanı
15
Merhabalar, aktif olarak dört farklı Camponotus kolonisi bakmaktayım ve hepsi birbirinden farklı gruplar. Öncelikle kendi gözlemlerimden size bahsetmek isterim: Camponotuslar genellikle bir yemi çok fazla tükettiğinde veya iki kere üst üste verildiğinde ilgi göstermeme ihtimalleri çok yüksek olan canlılar. En başta kolonilerime un kurdu veriyordum, kısa süre sonra yememeye başladılar ve işçi sayısı belli bir kıstasta sabitlendi. Buffalo kurdu takviyesi denediğimde işçiler çok fazla tüketiyor ve nedense sıkılmıyor gibiler. Yaklaşık altı aydır tüm kolonilerime sadece buffalo kurdu ve tartara desteği veriyorum; "campo"lar bu iki canlı yem için heyecanlanıyor. 'Farklı protein kaynakları denedik,' derken ne gibi kaynakları denediniz ve gözlemleriniz nelerdir?
Çok teşekkürler, farklı kaynaklar derken canlı yem değil daha çok tavuk, yaş mama, kuru mama, yumurta vb. şeyler. Buffalo kurdu alıp deneyeceğim dediğiniz gibi. Peki şuan ne yapmalıyım? Kraliçenin hiç yumurtası yok ve verdiklerimi de yemiyor. Değil protein, şekerli su bile tükettiğini görmedim.
 

anakin

Süper Koloni
Yardımsever
Üye
Katılım
18 Nis 2025
Mesajlar
2,539
Çözümler
122
Tepkime puanı
2,343
Çok teşekkürler, farklı kaynaklar derken canlı yem değil daha çok tavuk, yaş mama, kuru mama, yumurta vb. şeyler. Buffalo kurdu alıp deneyeceğim dediğiniz gibi. Peki şuan ne yapmalıyım? Kraliçenin hiç yumurtası yok ve verdiklerimi de yemiyor. Değil protein, şekerli su bile tükettiğini görmedim.
Şekerli suyu yaparken biraz da bal koymayı deneyebilirsiniz. Spesifik olarak camponotusda denmedim ama tetralar ve messorlar daha çok ilgilendi.
 
Üst