Kirli tüpten transfer yapamıyorum

exe

Larva
Üye
Katılım
26 Ağu 2024
Mesajlar
57
Tepkime puanı
37
Merhaba, comp festai türünde bir kolonim var ve yaklaşık 1 senedir durdukları tüp aşırı kirlendiği için transfer yapmak istiyorum ancak denediğim hiçbir yöntemle transfer etmeyi başaramadım. Tüpleri uç uca baglayip yoğun ışıkta bir gün kadar beklettim, eğim verip vibrasyonla geçirmeyi denedim ancak hiçbir şekilde geçmediler. Oksijen problemi olmasın diye en son ikili çoğaltıcıya koyup 1 hafta o şekilde bırakmıştım ancsk temiz tüpü çöp olarak kullanmaya başlamışlar. Sizce ne yapmalıyım?
 

Ekli dosyalar

  • IMG_20260621_143515.jpg
    IMG_20260621_143515.jpg
    48.5 KB · Görüntüleme: 14
  • IMG_20260621_143458.jpg
    IMG_20260621_143458.jpg
    55.9 KB · Görüntüleme: 14
  • IMG_20260621_143505.jpg
    IMG_20260621_143505.jpg
    47.7 KB · Görüntüleme: 14

sedatettin

Nanitik
Üye
Katılım
15 Nis 2026
Mesajlar
279
Tepkime puanı
136
En kötü ihtimalle fiziksel transfer yapın ama kraliçe strese girebilir o durumda da, aynı sistemi yapıp birkaç gün bekleyin bence tekrardan ama farklı bir tüp kullanın
 

Antcolony

Pupa
Üye
Katılım
29 Mar 2026
Mesajlar
110
Çözümler
4
Tepkime puanı
66
Merhaba, comp festai türünde bir kolonim var ve yaklaşık 1 senedir durdukları tüp aşırı kirlendiği için transfer yapmak istiyorum ancak denediğim hiçbir yöntemle transfer etmeyi başaramadım. Tüpleri uç uca baglayip yoğun ışıkta bir gün kadar beklettim, eğim verip vibrasyonla geçirmeyi denedim ancak hiçbir şekilde geçmediler. Oksijen problemi olmasın diye en son ikili çoğaltıcıya koyup 1 hafta o şekilde bırakmıştım ancsk temiz tüpü çöp olarak kullanmaya başlamışlar. Sizce ne yapmalıyım?
Hocam eğer kirli tüpte su varsa fiziksel yapmayın derim. Messor kolonim geçmeyince fiziksel deniyeyim dedim demez olaydım. Pamuk su akıttı. Toplam 10-12 işçim öldü.
 

exe

Larva
Üye
Katılım
26 Ağu 2024
Mesajlar
57
Tepkime puanı
37
Su var evet ama bu 3. transfer deneyişim. ilkini yaklaşık 3 ay önce denemiştim, diğer tüpe geçmedikleri için stres olmasınlar diye her seferinde bir noktada vazgeçtim ama pamuk artık sümüksü bir yapıya bürünmüş ve suyun içinde de yüksek miktarda bakteri olduğunu düşünüyorum. Yeni taktığım tüpe hiç girmiyorlardı bu yüzden 3 tane işciyi önce yeni hazırladığım tüpe koyup bir süre beklettim belki feremon yayarlar diye. şuan tekrar uç uca bagladım tüpleri ama yine çok bir hareket yok ışıktan da rahatsız gözükmüyorlar.
 

Ekli dosyalar

  • IMG_20260621_183814.jpg
    IMG_20260621_183814.jpg
    19.9 KB · Görüntüleme: 7
  • IMG_20260621_183820.jpg
    IMG_20260621_183820.jpg
    25.9 KB · Görüntüleme: 7

sedatettin

Nanitik
Üye
Katılım
15 Nis 2026
Mesajlar
279
Tepkime puanı
136
Geçiş yolunu da karanlık yapın geçecekleri yere şekerli su koyun belki cezbeder
 
Üst