Major yumurta

messor_avcısı

Yumurta
Üye
Katılım
16 Ağu 2025
Mesajlar
10
Tepkime puanı
2
Öncelikle herkese merhaba 1.5 2 ay once birkaç tane kraliçe buldum diğer kraliçeler işçi sayıları düzineyi geçti ancak bu kraliçe henüz işçi çıkarmamıştı bir süredir kontrol edemiyordum bugün kontrol edince devasa bir yumurta gördüm bu nedir?
 

Ekli dosyalar

  • 17818797149528645803255126705082.jpg
    17818797149528645803255126705082.jpg
    11.2 KB · Görüntüleme: 33
  • 17818797300721083807468235444575.jpg
    17818797300721083807468235444575.jpg
    10.3 KB · Görüntüleme: 34
  • 17818797486572741877605082077911.jpg
    17818797486572741877605082077911.jpg
    10.9 KB · Görüntüleme: 33

messor_avcısı

Yumurta
Üye
Katılım
16 Ağu 2025
Mesajlar
10
Tepkime puanı
2
-Kamera kalitesi için üzgünüm ancak en iyi fotoğraflari ekledim
-Normal yumurtadan bu kadar buyuk olması ve uzun süredir işçi çıkarmaması hala majör olduğunu düşündürüyor
 

Ekli dosyalar

  • IMG-20260620-WA0007.jpg
    IMG-20260620-WA0007.jpg
    26.3 KB · Görüntüleme: 19
  • IMG-20260620-WA0009.jpg
    IMG-20260620-WA0009.jpg
    34 KB · Görüntüleme: 17
  • IMG-20260620-WA0008.jpg
    IMG-20260620-WA0008.jpg
    29.2 KB · Görüntüleme: 19
  • IMG-20260620-WA0010.jpg
    IMG-20260620-WA0010.jpg
    30.6 KB · Görüntüleme: 19

samet_56

Dichthadiiform
Yardımsever
Üye
Katılım
14 Ağu 2024
Mesajlar
1,862
Çözümler
93
Tepkime puanı
2,754
Siyah bir zemin üzerine tüpü koyup güçlü ışıkla çekebilir misiniz? Muhtemelen alate larvası.
 

İlyas16

Pupa
Üye
Katılım
8 May 2026
Mesajlar
129
Çözümler
1
Tepkime puanı
88
Siyah bir zemin üzerine tüpü koyup güçlü ışıkla çekebilir misiniz? Muhtemelen alate larvası.
Hocam, daha işçileri yokken bile neden alate üretiyor? Biraz daha spesifik bir soru olarak; neden yeni bir koloni alate üretir ki? Alate üretimi türün devamlılığı gibi sebeplerden dolayı olmuyor mu?
 

BahadirSarp

Brachypterous
Yardımsever
Üye
Katılım
29 Ağu 2024
Mesajlar
1,663
Çözümler
41
Tepkime puanı
1,231
Konuyu açan arkadaş birkaç tane kraliçe bulduğunu söylüyor ve bulduklarının çoğu işçi çıkarmış. Ayrıca kraliçede kanat da yok. Çiftleşmemiş olsa bile kanatlarını dökebilir mi?
Evet prensten veya kraliçeden kaynaklı olabilir belkide gerçekten çiftleşmiştir fakat prensin spermlerinin sağlıklı değildir veya kraliçenin üreme sisteminde problem vardır nadir de olsa yaşanabiliyor böyle bişey.
 

messor_avcısı

Yumurta
Üye
Katılım
16 Ağu 2025
Mesajlar
10
Tepkime puanı
2
Yanında işçi yumurtaları da var onlar da yumurta halinde hala kraliçenin çifteştiğini düşünüyorum. Ancak spreminde problem veya kraliçe de problem olması bu kadar büyük yumurtanın sebebi olabilir mi?
 

Ekli dosyalar

  • IMG-20260620-WA0014.jpg
    IMG-20260620-WA0014.jpg
    18.4 KB · Görüntüleme: 14
  • IMG-20260620-WA0015.jpg
    IMG-20260620-WA0015.jpg
    22.5 KB · Görüntüleme: 14
  • IMG-20260620-WA0016.jpg
    IMG-20260620-WA0016.jpg
    16.7 KB · Görüntüleme: 14
  • IMG-20260620-WA0017.jpg
    IMG-20260620-WA0017.jpg
    18.9 KB · Görüntüleme: 13
  • IMG-20260620-WA0018.jpg
    IMG-20260620-WA0018.jpg
    21.8 KB · Görüntüleme: 15

BahadirSarp

Brachypterous
Yardımsever
Üye
Katılım
29 Ağu 2024
Mesajlar
1,663
Çözümler
41
Tepkime puanı
1,231
Yanında işçi yumurtaları da var onlar da yumurta halinde hala kraliçenin çifteştiğini düşünüyorum. Ancak spreminde problem veya kraliçe de problem olması bu kadar büyük yumurtanın sebebi olabilir mi?
Evet büyük yumurtaların sebebi döllenmemiş olması n kromozomlu prens yumurtluyor kraliçeniz.
 

BahadirSarp

Brachypterous
Yardımsever
Üye
Katılım
29 Ağu 2024
Mesajlar
1,663
Çözümler
41
Tepkime puanı
1,231

İlyas16

Pupa
Üye
Katılım
8 May 2026
Mesajlar
129
Çözümler
1
Tepkime puanı
88
Koloni doğmadan ölmüş mu oldu bu durumda ilk defa böyle bir durumla karşılaşıyorum.
Bence biraz bekleyin derim. Açıkcası sonuçlarını merak ediyorum ama yine de size kalmış. Eğer olumlu tarafından düşünürsek belki diğer larvalar alate olmaz; kraliçe bir hata yaparak alate üretmiştir. Çok mümkün durmuyor ama bence bekleyin.
 
Üst