Kraliçe mi yardım nolur🙏🏻

MuratYılmazsoy

Yumurta
Üye
Katılım
21 Haz 2026
Mesajlar
2
Tepkime puanı
1
Bu kraliçe mi, değil mi anlayamadım. Bana kraliçe gibi geldi, yardım edebilir misiniz? Çok küçük boyutta; kraliçe değilse yarın aldığım yere geri bırakacağım.
 

Ekli dosyalar

  • IMG_1098.jpeg
    IMG_1098.jpeg
    59.3 KB · Görüntüleme: 61
  • IMG_1095.jpeg
    IMG_1095.jpeg
    13.6 KB · Görüntüleme: 61
  • IMG_1074.jpeg
    IMG_1074.jpeg
    25.5 KB · Görüntüleme: 56
  • IMG_1099.jpeg
    IMG_1099.jpeg
    24.2 KB · Görüntüleme: 59

Poosedion

Larva
Üye
Katılım
22 May 2022
Mesajlar
72
Çözümler
4
Tepkime puanı
47
@Poosedion dislike atıp geçmektense lepisiota ile lasiusun nasıl ayırt edildiğini söylesen nasıl olur?
Yani yanlış söyleyen sizsiniz, ben neden nasıl ayırt edilmesi gerektiğini söylüyorum onu anlamadım. Ayrıca ben dışında bir kişi daha disslike atmış. Onu neden etiketlemediniz? Neyse yine de merakınızı gidermek için anlatayım. İlk bakışta bile iki cinsi habitus (genel dış görünüş) üzerinden ayırt edebilirsiniz. Lasius kraliçelerinde gaster, mesosomaya kıyasla çok büyük, geniş ve tombuldur. Lepisiota kraliçelerinde ise gasterleri vücutlarına oranla çok daha dar, uzun ve arkaya doğru keskin bir şekilde sivrilen bir yapıya sahiptir. Kraliçenin ilk fotoğraftaki gaster tabakalarına bakarak bu keskin ayrım noktasını görebilirsiniz. Kafa boyları da vücutlarına oranla çok çok küçük kalır. Abdomenindeki pubescens yapısı da Lasiuslarda görülmeyen yoğun ve parlak fosforlu bir görüntü sunar.
 
Son düzenleme:

talha55

Pupa
Üye
Katılım
30 Kas 2025
Mesajlar
225
Tepkime puanı
83
Yani yanlış söyleyen sizsiniz, ben neden nasıl ayırt edilmesi gerektiğini söylüyorum onu anlamadım. Ayrıca ben dışında bir kişi daha disslike atmış. Onu neden etiketlemediniz? Neyse yine de merakınızı gidermek için anlatayım. İlk bakışta bile iki cinsi habitus (genel dış görünüş) üzerinden ayırt edebilirsiniz. Lasius kraliçelerinde gaster, mesosomaya kıyasla çok büyük, geniş ve tombuldur. Lepisiota kraliçelerinde ise gasterleri vücutlarına oranla çok daha dar, uzun ve arkaya doğru keskin bir şekilde sivrilen bir yapıya sahiptir. Kraliçenin ilk fotoğraftaki gaster tabakalarına bakarak bu keskin ayrım noktasını görebilirsiniz. Kafa boyları da vücutlarına oranla çok çok küçük kalır. Abdomenindeki pubescens yapısı da Lasiuslarda görülmeyen yoğun ve parlak fosforlu bir görüntü sunar.
Lepisiota olduğunu diğer disslike atan değil sen savunmuşsun çünkü.
 

Poosedion

Larva
Üye
Katılım
22 May 2022
Mesajlar
72
Çözümler
4
Tepkime puanı
47
Dostum oraya çok takılma demek istediğimi anladın, Diğer disslike atanın lepisiota yazdığını göremedim.
Sonuç olarak disslike atılmış. Arkadaş, yanlış tespit yaptığında benim nasıl doğru sonuca ulaştığımı sormaktan önce, neden yanlış bir sonuca vardığını sorgulaması gerekir..
 

anakin

Süper Koloni
Yardımsever
Üye
Katılım
18 Nis 2025
Mesajlar
2,539
Çözümler
122
Tepkime puanı
2,343
Burada yanlışımı savunmak gibi bir amacım yok. Begonza zaten doğrusunu yazmış, yani tespitin yanlış olduğu anlaşılmış. Buna rağmen disslike atıp kesinlikle lepisiota yazmanızı saldırganlık olarak algıladım neticede disslike emojisinin toksik bir havası var. Bundan dolayı bu hareketinizin gereksiz olduğunu söylemek istemiştim.
 

Poosedion

Larva
Üye
Katılım
22 May 2022
Mesajlar
72
Çözümler
4
Tepkime puanı
47
Burada yanlışımı savunmak gibi bir amacım yok. Begonza zaten doğrusunu yazmış, yani tespitin yanlış olduğu anlaşılmış. Buna rağmen disslike atıp kesinlikle lepisiota yazmanızı saldırganlık olarak algıladım neticede disslike emojisinin toksik bir havası var. Bundan dolayı bu hareketinizin gereksiz olduğunu söylemek istemiştim.
Disslike atıp geçmedim, cinsinin ne olduğunu da yazdım. Disslike butonunun toksik havasının olduğunu da düşünmüyorum. Bunu da söyleyen ilk kişi falansınız herhalde. Butonun kullanım amacı açıkça belirtilmiş durumda : ''Bu seçeneği yanlış bilgi verildiğinde, gereksiz tartışma çıkaran olduğunda veya forum kurallarına aykırı davranıldığında kullanabilirsiniz.''. Bende ona uygun olarak kullandım diğer herkesin kullandığı gibi. Lütfen tespitinizden emin değilseniz yazmamaya özen gösterin sizde, teşekkürler.
 
Son düzenleme:

samet_56

Dichthadiiform
Yardımsever
Üye
Katılım
14 Ağu 2024
Mesajlar
1,863
Çözümler
93
Tepkime puanı
2,759
Gereksiz bir tartışma olmuş, dışarıdan objektif yaklaşımla şunu söylemek istiyorum. Cins-tür tespitlerinde herkes tür tayinini aynı yöntemlerle gerçekleştirmiyor, kimileri morfolojik yapısına bakıyor, kimileri göz aşinalığıyla ayırt ediyor ve kimileri canlıların cinslerini fotoğrafta çok ayırt edemez ama canlıyı çıplak gözle birebir gördüğünde kolaylıkla ayırt eder.

Bilgisinden emin olduğunuz birinin tür tespitte belirttiği bir türü, saatler sonra aynı konu içerisinde tekrar yazıya dökmek copy paste başka bir şey değil, ve bunu yapmak sizleri havalı göstermiyor. Dislike butonunu da genelde bilgisi olmayanlara değil, bilgisi olduğunu iddia edip, bu konu da diretip fakat yanlış bilgi verenler için kullanıyorum. Sizlere de öneririm.

Konu sahibi net ve doğru bilgi alma amacıyla konu açtığında birden fazla türün farklı kişiler tarafından söylenmesi, kişinin zihnini bulandırıyor. Fakat şöyle bir durumda var ki biz insanız ve yanılabiliriz, en deneyimliler bile ara sıra yanılır. Birimizin yanlışını öte ki kapatır. Abartılacak bir durum yok. Söylemlerim yalnızca bu tartışma tarafları için değil, forumda moderatör de ayırt etmeksizin herkes için söylüyor ve yorumumu-fikrimi burada noktalıyorum. Keyifli hobiler.
 

Poosedion

Larva
Üye
Katılım
22 May 2022
Mesajlar
72
Çözümler
4
Tepkime puanı
47
Gereksiz bir tartışma olmuş, dışarıdan objektif yaklaşımla şunu söylemek istiyorum. Cins-tür tespitlerinde herkes tür tayinini aynı yöntemlerle gerçekleştirmiyor, kimileri morfolojik yapısına bakıyor, kimileri göz aşinalığıyla ayırt ediyor ve kimileri canlıların cinslerini fotoğrafta çok ayırt edemez ama canlıyı çıplak gözle birebir gördüğünde kolaylıkla ayırt eder.

Bilgisinden emin olduğunuz birinin tür tespitte belirttiği bir türü, saatler sonra aynı konu içerisinde tekrar yazıya dökmek copy paste başka bir şey değil, ve bunu yapmak sizleri havalı göstermiyor. Dislike butonunu da genelde bilgisi olmayanlara değil, bilgisi olduğunu iddia edip, bu konu da diretip fakat yanlış bilgi verenler için kullanıyorum. Sizlere de öneririm.

Konu sahibi net ve doğru bilgi alma amacıyla konu açtığında birden fazla türün farklı kişiler tarafından söylenmesi, kişinin zihnini bulandırıyor. Fakat şöyle bir durumda var ki biz insanız ve yanılabiliriz, en deneyimliler bile ara sıra yanılır. Birimizin yanlışını öte ki kapatır. Abartılacak bir durum yok. Söylemlerim yalnızca bu tartışma tarafları için değil, forumda moderatör de ayırt etmeksizin herkes için söylüyor ve yorumumu-fikrimi burada noktalıyorum. Keyifli hobiler.
Merhaba Samet, yazımda gördüğünüz gibi description detayları ile birlikte neden olduğunu belirttim. Begonza'yı bilmiyorum tanımıyorum, bilgisinden de emin olduğum biri değil açıkçası. Forumda konulara genelde çok yazmam sadece okurum ve geçerim. İma ettiğin durum içinde; havalı olmak için yazmadım, niye yazayım? Konu sahibi net ve doğru bilgi amacıyla konu açmış ve iki farklı cins bilgisi verilmiş, konu sahibi de yanlış cevaba teşekkür edip çıkmış. Şu an hala elindeki canlıyı Lasius sanıyor büyük ihtimalle. Bende Begonza'nın Lepisiota cevabının doğruluğunu belirtmek için ''kesinlikle'' ibaresini kullandım zaten. İstersem oraya tür grubuyla birlikte yazardım bir şey değişmezdi yine de. Siz disslikle butonunu nasıl kullanıyorsunuz bilmiyorum ama hangi durumlarda kullanılacağı açık şekilde disslike butonu güncellemesinde belirtilmiş. Ayrıca bugün yazdığım tür sorgulama kategorisinde 6-7 konunun 4-5'inde nasıl tespit yaptığım sorgulanıyor komik bir şekilde 😀 Bunu tespit yapan herkese yapıyorlar mı acaba yoksa bi bana mı özel yapıldı bugün? Tek tek açıklamalarını da yaptım oysaki.
 
Üst