Kraliçe mi?

karıncam61

Yumurta
Üye
Katılım
17 Haz 2025
Mesajlar
27
Tepkime puanı
9
Cataglyphis kraliçesi mi yoksa işçi mi?IMG_3461.jpeg
img_3466-jpeg.81131
IMG_3468.jpegimage.jpg
 

Ekli dosyalar

  • IMG_3466.jpeg
    IMG_3466.jpeg
    32.3 KB · Görüntüleme: 48
Moderatör tarafında düzenlendi:
Çözüm
Hocam niye yorum yapılmıyor. Forumda çok görüyorum da bence yanlış yani. Zaten Türkiyede kayda geçen siyah cata türü sayısı acayip az.
Tam olarak neresi az? Buraya daha eklemediğim ama ekleneceğini bildiğim 2 tür daha var. Aşağıdaki türlerin tespit yöntemlerini biliyor musunuz örneğin? Görseldeki Cataglyphis cursor grubundan bir işçi. Makro düzey görseller olmazsa tür tespiti yapılamaz.
Cataglyphis nigra
Cataglyphis aenescens
Cataglyphis frigida
Cataglyphis albicans

KingCat

Kraliçe
Yardımsever
Üye
Katılım
26 Nis 2025
Mesajlar
1,577
Çözümler
159
Tepkime puanı
1,734
Hocam niye yorum yapılmıyor. Forumda çok görüyorum da bence yanlış yani. Zaten Türkiyede kayda geçen siyah cata türü sayısı acayip az.
Acayip az olması bu karıncayı C. aenescens türü yapmıyor. Bu tahmini yapmak bence benzetmek değil o türler arasından sallamak oluyor. C. aenescens işçisi olabilir ama bu fotoğraflar yetersiz.
 

Poosedion

Nanitik
Üye
Katılım
22 May 2022
Mesajlar
118
Çözümler
31
Tepkime puanı
128
Hocam niye yorum yapılmıyor. Forumda çok görüyorum da bence yanlış yani. Zaten Türkiyede kayda geçen siyah cata türü sayısı acayip az.
Tam olarak neresi az? Buraya daha eklemediğim ama ekleneceğini bildiğim 2 tür daha var. Aşağıdaki türlerin tespit yöntemlerini biliyor musunuz örneğin? Görseldeki Cataglyphis cursor grubundan bir işçi. Makro düzey görseller olmazsa tür tespiti yapılamaz.
Cataglyphis nigra
Cataglyphis aenescens
Cataglyphis frigida
Cataglyphis albicans
 
Çözüm

Ares

Süper Koloni
Moderatör
Yardımsever
İlklerden
Forum Delisi
Deneyimli Hobici
Tespit Uzmanı
Rehberkolik
Makro Fotoğrafçı
Üye
Katılım
16 Ocak 2022
Mesajlar
6,851
Çözümler
1,055
Tepkime puanı
8,846
Bugünlerde şu tür sorgulama konuları altında çok garip mesajlar dönüyor neyse...
Hocam niye yorum yapılmıyor. Forumda çok görüyorum da bence yanlış yani. Zaten Türkiyede kayda geçen siyah cata türü sayısı acayip az.
Türkiye'de sadece renk olarak söyleyeceksek 6 tane siyah Cataglyphis türü bulunuyor. Bu yüzden bize öncelikle makro fotoğraflar lazım keylere uygun. Tür söylersek sallamış oluruz yani maalesef. Fotoğraflardaki bir işçi. Cataglyphis cursor gruptan işçi.
 

Babuş

Pupa
Üye
Katılım
23 Haz 2025
Mesajlar
136
Çözümler
6
Tepkime puanı
70
Bugünlerde şu tür sorgulama konuları altında çok garip mesajlar dönüyor neyse...

Türkiye'de sadece renk olarak söyleyeceksek 6 tane siyah Cataglyphis türü bulunuyor. Bu yüzden bize öncelikle makro fotoğraflar lazım keylere uygun. Tür söylersek sallamış oluruz yani maalesef. Fotoğraflardaki bir işçi. Cataglyphis cursor gruptan işçi.
Yani merak ettiğim bir konu hakkında soru sormuştum farkındaysanız ilk cümleme bakın lütfen. Benzer fenotipe sahip farklı türler arasında ciddi anlamda ayrım yapılamaması konusu kafama takıldı o kadar. Bahsi geçen karıncanın dış görünüşüne bakarak benzediği türleri tespit ettiğimizde, tespit ettiğimiz türler arasındaki tek farkın Makro düzeyde olacağını mı söylüyoruz. Benzer fenotipe sahip canlıların gözle görülür herhangi bir farkı olamayacağını mi savunuyoruz. Benden daha bilgili ve deneyimlisiniz ama şuan şu türlerin işçilerinin hepsinin arkadaşın attığı karıncayla birebir aynı olduğunu mu söylüyorsunuz merak ediyorum?
Garip mesajlar dönüyor diyerek üç nokta koyduğunuz cümle ile ilgili de şunu söylemek isterim: buradaki en bilgili insanlardansınız ama nedense insanları bilgilendirmek yerine yeni hobiye başlamış insanlara karşı(ya da daha deneyimsiz olanlara) iğneleyici cümleler kurduğunuza inanıyorum. Lütfen okuyup cevap verin hocam. Ayrıca iğneleyici bir tavırla değil de bilgilendirici şekilde olursa sevinirim iyi akşamlar.
 

el4nce

Süper Koloni
Moderatör
Yardımsever
İlklerden
Forum Delisi
Deneyimli Hobici
Tespit Uzmanı
Rehberkolik
Üye
Katılım
11 Ocak 2022
Mesajlar
2,545
Çözümler
300
Tepkime puanı
4,164
Hocam niye yorum yapılmıyor. Forumda çok görüyorum da bence yanlış yani. Zaten Türkiyede kayda geçen siyah cata türü sayısı acayip az.
Yorumunuzu gerekçelendirdiğiniz zaman kimse size "tespit yapılamaz, hatalısın" demez, diyemez. Mesele fikir sahibi olmaksa inanın bana bu "fikirlerin" ardı arkası kesilmiyor. Burada bizler bir ikilemde kalıyoruz: Amacımız doğru cevabı kullanıcıya sunmak mı yoksa insanların konu altında sallamasyon yaparak fikirlerini belirtmeleri mi? Ben, şahsen, ihtiyacım olan bilgiyi en kısa sürede en doğru biçimde almayı tercih ederim. Tür Sorgulama konusunda karıncalarının türünü öğrenmeye çalışan insanların büyük bir bölümünün de aynı şeyi düşündüğünü düşünüyorum. Aklınıza "Biz nasıl bir şeyler öğreneceğiz bu tür tespitlerinden?" sorusu gelebilir. Biz insanların yorum yapmasının önüne geçmiyoruz, sallamalarının önüne geçiyoruz. Aradığımız şey "Cataglyphis aenescnes'e benzettim, rengi siyah çünkü" değil de "X tür grubuna sahip olduğunu düşünüyorum." ya da "Türkiye'deki bu morf kompozisyonuna sahip türler şunlar, görseldeki karıncayı incelediğim zaman şu şu özellikleri Y türü olduğunu düşünmemi sağlıyor." gibi son derece makul cevaplar.
 

el4nce

Süper Koloni
Moderatör
Yardımsever
İlklerden
Forum Delisi
Deneyimli Hobici
Tespit Uzmanı
Rehberkolik
Üye
Katılım
11 Ocak 2022
Mesajlar
2,545
Çözümler
300
Tepkime puanı
4,164
Benzer fenotipe sahip farklı türler arasında ciddi anlamda ayrım yapılamaması konusu kafama takıldı o kadar. Bahsi geçen karıncanın dış görünüşüne bakarak benzediği türleri tespit ettiğimizde, tespit ettiğimiz türler arasındaki tek farkın Makro düzeyde olacağını mı söylüyoruz.
Karıncalarda tür tespiti yapmak için çoğunlukla(neredeyse her zaman) canlının morfolojik özelliklerinin anlaşılır olduğu görüntüler ve verilere ihtiyaç duyarız. Renk, karıncalarda ayrım yapabilmek için kullandığımız kabaca en ilkel anahtar. Canlıya uzaktan bakarsınız ve renkleri hakkında fikir sahibi olursunuz. Bu sayede aklınızda bu türün ne olmadığını anlarsınız. Peki ya renklerin neredeyse tıpatıp aynı olduğu bir durumda ne yapacaksınız? Elbette gözle seçilmesi daha zor detayları incelemelisiniz. Örneğin karıncalardaki bölgesel kıl varlığıdır. Önünüze 4 adet dış görünüşleri tıpatıp karınca geldiği zaman işte aramanız gereken şey bu canlının yakından bir makro fotoğrafıdır, tozlu test tüpü içinde yanlış ışıklandırma ve yanlış açı ile çekilen bir işçi değil. İşte bu sebeple diyoruz ki böyle bir fotoğraftan yola çıkarak "anlamlı tahminler" yapmak imkansız olacaktır ve yine bu sebeple yapılan tahminlerin, yorumların aslında sallamaktan öteye gitmeyeceğini belirtiriz.
Garip mesajlar dönüyor diyerek üç nokta koyduğunuz cümle ile ilgili de şunu söylemek isterim: buradaki en bilgili insanlardansınız ama nedense insanları bilgilendirmek yerine yeni hobiye başlamış insanlara karşı(ya da daha deneyimsiz olanlara) iğneleyici cümleler kurduğunuza inanıyorum. Lütfen okuyup cevap verin hocam. Ayrıca iğneleyici bir tavırla değil de bilgilendirici şekilde olursa sevinirim iyi akşamlar.
Bu forumda kaç yılı aşkın süredir buradayız ve hobi için elimizden geleni yapıyoruz. Maalesef bu ilk konu değil, bu konu gibi binlerce konuya yorum ve açıklamalar yapıldı. Bu konuda size katılmasam da dil iğneleyici gelmiş olabilir, biz de insanız ve bazen anlatmaya çalıştığımız şey doğru olsa da biraz kırıcı bir dille aktarabilmekteyiz. @Ares 'in öyle bir niyeti olmadığından eminim. Umarım anlayışla karşılar ve bundan sonra hobi hayatınızı bu tartışma ekseninde daha iyi hale getirirsiniz. Sevgiler
 
Son düzenleme:
Üst