Hangi Tüpü Kullanmalıyım ?

omerasafoztrk5334

Pupa
Üye
Katılım
11 Tem 2025
Mesajlar
176
Tepkime puanı
72
Selamlar, elimde iki boy tüp var: 16×160 mm ve 18×180 mm. Şu ana kadar çapı 18 mm olanı kullandım ama elime 16 mm’lik tüpler de geçti. Zaten yeni bulduğum Nitens kraliçesini direkt 16 mm’lik tüpe koydum.

Şimdi diğer karıncaların transfer zamanı yaklaşıyor; Lasius, Tetramorium ve Pheidole gibi türleri de 16 mm’ye transfer etmeyi düşünüyorum. Cataglyphis için ise 18 mm’den devam edeceğim. Ancak aklıma takılan şu: Camponotus ve Messor türlerini 16 mm’ye mi transfer etmeliyim yoksa 18 mm’den mi devam etmeliyim? Emin olamadım.
 

anakin

Süper Koloni
Yardımsever
Üye
Katılım
18 Nis 2025
Mesajlar
2,607
Çözümler
128
Tepkime puanı
2,419
Selamlar, elimde iki boy tüp var: 16×160 mm ve 18×180 mm. Şu ana kadar çapı 18 mm olanı kullandım ama elime 16 mm’lik tüpler de geçti. Zaten yeni bulduğum Nitens kraliçesini direkt 16 mm’lik tüpe koydum.

Şimdi diğer karıncaların transfer zamanı yaklaşıyor; Lasius, Tetramorium ve Pheidole gibi türleri de 16 mm’ye transfer etmeyi düşünüyorum. Cataglyphis için ise 18 mm’den devam edeceğim. Ancak aklıma takılan şu: Camponotus ve Messor türlerini 16 mm’ye mi transfer etmeliyim yoksa 18 mm’den mi devam etmeliyim? Emin olamadım.
Karınca ürünleri 16.mm'lik tüplerle uyumlu olduğu için bence 16'lık olanları kullanın.
 

omerasafoztrk5334

Pupa
Üye
Katılım
11 Tem 2025
Mesajlar
176
Tepkime puanı
72
Karınca ürünleri 16.mm'lik tüplerle uyumlu olduğu için bence 16'lık olanları kullanın.
İnternetten çok alışveriş yapmıyorum yani o açıdan çok etkilemez beni, benim aklıma takılan com ve messor gibi türler iri yapılı olduğu için 18 denmi devam etsem daha rahat ederler
 

anakin

Süper Koloni
Yardımsever
Üye
Katılım
18 Nis 2025
Mesajlar
2,607
Çözümler
128
Tepkime puanı
2,419
İnternetten çok alışveriş yapmıyorum yani o açıdan çok etkilemez beni, benim aklıma takılan com ve messor gibi türler iri yapılı olduğu için 18 denmi devam etsem daha rahat ederler
Messor baktım 16'da rahat ediyorlar ama sizin camponotusun şu tamaemyrmex sp. olanlardansa 18'lik daha iyi olabilir.
 

anakin

Süper Koloni
Yardımsever
Üye
Katılım
18 Nis 2025
Mesajlar
2,607
Çözümler
128
Tepkime puanı
2,419
Türü net bilmiyorum rengi simsiyah bir componotus
Kimi camponotus daha büyük oluyo bubyüzden dedim. 16'lığa koyun siz eğerböyle sürünüyormuş gibi yürüyorsa 18'liğe transfer edersinkiz. Yok eğer normal bir şekilde yürüyorsa 16'da kalsın.
 
Üst